  • 1. Data: 2010-01-26 11:39:10
    Temat: dns.tpsa.pl i nowy AS
    Od: Piotr Reda <p...@d...pl>

    dns.tpsa.pl oraz dns2.tpsa.pl nie pobierają plików stref z naszych
    serwerów DNS ns1.rdi.pl i ns2.rdi.pl, które działają w obrębie nowego
    AS50387. Mamy obecnie na razie jednego peera - Netię. Problem zgłoszony
    na d...@t...pl, ale nie udało nam się znaleźć przyczyny z
    pracownikami TPSA od wczoraj rano. Sugerują, że blokujemy ruch, ale nie
    mamy żadnych access list. Trasę do dns.tpsa.pl i do dns2.tpsa.pl dostaję
    z BGP prawidłowo, pingi lecą. Możecie podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać
    przyczyny? Inne serwery dns, publiczne Google i OpenDNS keszują bez
    problemu.

    Piotr
    PR4777-RIPE

  • 2. Data: 2010-01-26 12:40:43
    Temat: Re: dns.tpsa.pl i nowy AS
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Tue, 2010-01-26 at 12:39 +0100, Piotr Reda wrote:
> [...]
    > z BGP prawidłowo, pingi lecą. Możecie podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać
    > przyczyny? Inne serwery dns, publiczne Google i OpenDNS keszują bez

    To w końcu mają pobierać pliki stref (są slavem) czy keszować?
    Mniejsza z tym - co mówi tcpdump odnośnie ruchu z serwerów dns tpsa?
    Tylko słuchaj ruchu z całej okolicy ich adresów (np. sieci /24) bo
    wygląda na to, że jest ich w rzeczywistości więcej.

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-26 13:30:27
    Od: Piotr Reda <p...@d...pl>

    W dniu 2010-01-26 13:40, Jacek Zapala pisze:

> [...]
    > Tylko słuchaj ruchu z całej okolicy ich adresów (np. sieci /24) bo
    > wygląda na to, że jest ich w rzeczywistości więcej.

    Mają keszować. Tzn. już keszują, dosłownie przed chwilą Panowie z TP
    poprawili routing u siebie. Tcpdumpem sprawdzałem całą /24, te dnsy tpsa
    pracują w chmurze i jest ich dużo więcej niż dwa. A zawsze mnie
    zastanawiało, dlaczego czasami dostaję różne odpowiedzi odpytując jeden
    adres IP ich serwera DNS.

    W każdym razie problem rozwiązany, klienci już nie mają powodu do
    niezadowolenia. Dziękuję za zainteresowanie.

    Piotr