  • 1. Data: 2010-01-21 15:12:41
    Temat: certyfikaty SSL z unizeto ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    kiedyś była dyskusja na temat naszego rodzimego wystawcy, że ogólnie
    masakra, że chcieli dodatkowe pieniądze za wysłanie ponowne certyfikatu
    itd.

    Jak to wygląda teraz? Dostałem ofertę. I zastanawiam się, czy
    przypadkiem nie skorzystać. Tylko nie chciałbym w coś wdepnąć.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 2. Data: 2010-01-21 16:03:54
    Temat: Re: certyfikaty SSL z unizeto ?
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    crazy bejbi pisze:
> [...]
    >
    > Jak to wygląda teraz? Dostałem ofertę. I zastanawiam się, czy
    > przypadkiem nie skorzystać. Tylko nie chciałbym w coś wdepnąć.

    Ostatnio się skusiliśmy na wildcard i powiem ci szczerze, że działał
    tylko chyba w jednej przeglądarce.
    Męczarnia, kazali jakieś dziwy rekonfigurować. Po tygodniu zrezygnowaliśmy.
    Być może źle go wystawili - bo w przeglądarkach były problemy.
    Tradycyjnie geotrust - zadziałał od ręki a cena zbliżona.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2010-01-21 16:13:38
    Od: jsm <j...@s...pl>

    W dniu 2010-01-21 17:03, Sied@r pisze:

> [...]
    > Być może źle go wystawili - bo w przeglądarkach były problemy.
    > Tradycyjnie geotrust - zadziałał od ręki a cena zbliżona.

    Ostatnio przechodziłem przez instalację wildcarda u siebie w firmie i
    wszystko obiło się o aktualizację certyfikatów głównych (odpowiednia
    łata jest w Microsoft Update) na workstacjach. Po ich aktualizacji
    wszystko działa poprawnie, standardowo żadne XPki nie miały CA
    Unizeto/Certum.

    Kuba

  • 4. Data: 2010-01-21 16:36:20
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    jsm pisze:

> [...]
    > łata jest w Microsoft Update) na workstacjach. Po ich aktualizacji
    > wszystko działa poprawnie, standardowo żadne XPki nie miały CA

    I wytłumacz to klientom.
    Po co się męczyć skoro w podobnej cenie można kupić np. w gigaone.pl
    certyfikat który bez problemu działa?
    Jak mają się komunikaty klientom wyświetlać, większość przeglądarek
    krzyczy "zabierz mnie stąd", "strona niebezpieczna" to po co kupować
    taki certyfikat sobie sam mogę wystawić.

    Darek

  • 5. Data: 2010-01-21 16:59:56
    Od: jsm <j...@s...pl>

    W dniu 2010-01-21 17:36, Sied@r pisze:

    > Po co się męczyć skoro w podobnej cenie można kupić np. w gigaone.pl
    > certyfikat który bez problemu działa?

    Masz rację, można wybrać dowolnego innego przedstawiciela Thawte lub
    VeriSign i mieć spokój. Część ludzi zastanowi się najpierw, na ile można
    wierzyć firmie pt. Gigaone.pl, które jest jedynie resellerem od
    pełnoprawnego centrum certyfikacji, które posiada swoje CA oraz oferuje
    podpis kwalifikowany.

    > Jak mają się komunikaty klientom wyświetlać, większość przeglądarek
    > krzyczy "zabierz mnie stąd", "strona niebezpieczna" to po co kupować
    > taki certyfikat sobie sam mogę wystawić.

    Krzyczą przeglądarki zainstalowane na _nieaktualizowanych_ systemach
    operacyjnych. Prędzej czy później takie podejście odbije się czkawką w
    postaci trojanów, wirusów i innego paskudztwa zainstalowanego u
    klientów. Nie lepiej edukować, że aktualizacje jednak są po to aby
    zapewnić im bezpieczeństwo?

    Kuba

  • 6. Data: 2010-01-21 17:36:46
    Temat: [OT]Re: certyfikaty SSL z unizeto ?
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > Jak to wygląda teraz? Dostałem ofertę. I zastanawiam się, czy przypadkiem
    > nie skorzystać. Tylko nie chciałbym w coś wdepnąć.

    nie wiem jak ssl, natomiast ja kupowalem u nich podpis elektroniczny
    sam produkt bez zastrzezen, natomiast obsluga klienta to porazka
    na infolinii kazdy zgodnie twierdzil, ze ma opowiadac o produkcie, a nie
    zajmowac sie obsluga sprzedazy (brak wgladu do ichniego systemu), o fakture
    nie moglem sie doprosic, a sam proces realizacji trwal znacznie dluzej niz
    oferowany
    nie wiem jak to teraz wyglada, ale po okresie waznosci zamierzam skorzystac
    z innego uslugodawcy

  • 7. Data: 2010-01-21 17:57:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-01-21 17:59, jsm wrote:

> [...]
    > postaci trojanów, wirusów i innego paskudztwa zainstalowanego u
    > klientów. Nie lepiej edukować, że aktualizacje jednak są po to aby

    Rownie dobrze w ramach edukowania userlandii mozna robic strony
    nie-pod-IE tlumaczac to zacheta do zmiany na cos bezpieczniejszego ;).

    Przy serwisie o bardzo duzej skali i liczacym sie z reputacja
    uzytkownikow (w sensie opinii zwyklych uzytkownikow o serwisie, nie
    na odwrot) - nie sposob. Albo telefonow ze skargami moze nie udzwignac
    Call Center ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2010-01-21 22:02:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jsm <j...@s...pl> writes:

> [...]
    > można wierzyć firmie pt. Gigaone.pl, które jest jedynie resellerem od
    > pełnoprawnego centrum certyfikacji, które posiada swoje CA oraz

    A jak mozna wierzyc calemu PKI w takich okolicznosciach? Co z tego ze
    wierzymy jednemu CA (nieistotne czy racjonalnie), wazne jest najslabsze
    ogniwo.

    No chyba ze ktos uzywa innego zestawu CA niz domyslny. Ale w znanych mi
    przypadkach ten "inny zestaw" zawiera tylko wlasne CA.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2010-01-22 08:50:04
    Od: "UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM PCC" <c...@o...eu>

    Witam,

    Certyfikaty wydawane przez CERTUM PCC działają prawidłowo w ponad 99%
    przeglądarek tj. IE, Firefox, Opera, Google Chrome, Safari:
    http://ssl.certum.pl/certyfikaty/certy,oferta_wspier
    ane_przegladarki_i_platformy.xml

    Z Certyfikatów SSL wydanych przez CERTUM PCC korzystają takie sklepy internetowe
    w Polsce, jak: Merlin.pl, Stereo.pl, Emarket.pl. Oponeo.pl.

    Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na ssl.certum.pl i zachęcamy do kontaktu z
    Infolinią - 0 801 540 340.

    Specjalnie dla użytkowników Onetu - na hasło "Onet Dyskusja" atrakcyjny rabat
    (ważne do końca lutego 2010).

    Pozdrawiam
    Dorota
    UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM

  • 10. Data: 2010-01-22 09:06:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello UNIZETO,

    Friday, January 22, 2010, 9:50:04 AM, you wrote:

    [...]

    > Specjalnie dla użytkowników Onetu - na hasło "Onet Dyskusja" atrakcyjny rabat
> [...]

    Masakra... Pracownicy UNIZETO nie odróżniają forum Onetu od grupy
    dyskusyjnej i nie znają podstaw Netykiety :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl