  • 1. Data: 2014-01-17 17:58:17
    Temat: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: s...@g...com

    Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone) są
    wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
    Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby
    tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
    Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka
    światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po
    załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z
    przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc
    zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.

  • 2. Data: 2014-01-17 17:58:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
[...]

    Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby było
    nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba hamować.
    Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2014-01-17 20:12:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 17.01.2014 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:
> [...]
    przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc
    zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.

    Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2014-01-17 22:45:38
    Od: tá´Ź

    slavo65 wrote:

> [...]
    > jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
    > gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich

    A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
    skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2014-01-17 22:59:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, AZ wrote:

    > Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.

    slavo odkrył, jak zapewnić zachowywanie należytego odstępu ;)
    Pojedziesz za ciężarówką, to będziesz "zachowywał", bo nie wiesz czy
    już się czerwone nie pali :D

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-01-18 08:30:38
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-17 22:45, t? pisze:

    > A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
    > skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?

    Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można jechać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2014-01-18 10:24:09
    Od: ":D@w!d J@$" <x...@g...com>

    W dniu 17.01.2014 17:58, yabba pisze:
> [...]
    > było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba
    > hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.

    Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
    sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
    pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

  • 8. Data: 2014-01-18 11:07:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik ":D@w!d J@$" <x...@g...com> napisał w
    wiadomości news:52da4839$0$2154$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
    > pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

    W Polsce montują małe sygnalizatory na słupie poniżej normalnych, tak około
    1 metr nad ziemią. Wtedy z osobówki masz je na wysokości wzroku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2014-01-18 11:22:34
    Od: tá´Ź

    sqlwiel wrote:

    > Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można
    > jechać.

    Przemyślałeś to?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2014-01-20 11:20:24
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:

    > Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
    > sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
    > pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

    No ale panie wladzo, przeciez ja opuszczalem skrzyzowanie na czerwonym a
    nie wjezdzalem - nie widzi Pan gdzie jest sygnalizator? :)

    --
    jarek