    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: diody Świecące zasilane z 230V
    Date: Fri, 23 Nov 2012 15:42:36 +0100

    Użytkownik "sklep" napisał w wiadomości
    >Mam masę lampek rowerowych zakwalifikowanych jako uszkodzone.
    >Oczywiści pada elektronika, plastiki - diody - sporadycznie. Wiem że
    >w diodach

    Dobre lampki, jakiej firmy ?

    >znaczenie ma prąd, ale jakoś muszę to sobie napięciowo wyobrazić.
    >dioda zaczyna świecić dopiero po przekroczeniu 2.8V, przy 4V świeci
    >na maksa, pobierając 70mA. mnie by wystarczyło jakby pobierały
    >10-20mA czyli 3.2V na diodę. Jeśli połączę je szeregowo to potrzebuje
    >72 diody. O ile wiem, należałoby jeszcze połączyć kolejne 72 diody
    >przeciw-równolegle, ale już tylu diód nie mam. Jak to "załatwić" przy
    >maksimum bezpieczeństwa, ekonomii działania i minimalnych kosztach?

    Dla sklepu odpowiedz jest taka: kupic zasilacz do diod LED, taki co
    pilnuje pradu :-)

    Duzo tych diod masz ? Jak widzisz zaleznosc pradu od napiecia jest
    nieprzyjemna, a w sieci bynajmniej nie ma "230V", tylko od -330 do
    +330.
    Wiec potrzebny jest element ograniczajacy/stabilizujacy prad.
    I gotowy zasilacz nie jest glupim pomyslem.
    Zasilacz od peceta, czy od notebooka z zestawem rezystorow tez nie
    jest glupi.

    A jak ma byc prosto i tanio:

    Tylko elementy trzeba bedzie dobrac.
    Jak tych diod duzo, to mozna jeszcze prosciej - dwa lancuchy
    przeciw-rownolegle, a ograniczenie pradu jak wyzej - kondensatorem.

    J.