eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowadetekcja przeplotu w stopklatkach › Re: detekcja przeplotu w stopklatkach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "1634Racine" <1...@R...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    References: <537e7252$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1405231339020.1676@quad>
    <537f755e$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1405240151120.3472@quad>
    Subject: Re: detekcja przeplotu w stopklatkach
    Date: Sat, 24 May 2014 16:33:56 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Tosenewrati
    x-mimeole: Tosenewrati
    Lines: 120
    Message-ID: <5380adea$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 093105236040.dynamic.vectranet.pl
    X-Trace: 1400942058 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2143 93.105.236.40:31181
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6228
    X-Received-Body-CRC: 3622704215
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:903404
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news in news:Pine.WNT.4.64.1405240151120.3472@quad
    > On Fri, 23 May 2014, 1634Racine wrote:
    >> klatka ok:
    >> http://i.imgur.com/BujtQbb.png
    >> klatka nastepna:
    >> http://i.imgur.com/bJCGTvo.png
    >> - i tak dalej, typowy efekt stopklatek-bitmap z materialu video,
    >> ktory jest z przeplotem.
    > Nie, to nie jest "typowy efekt",


    zagalopowalem sie, ale juz uporzadkowalem w miare wiedze :)
    czyli jesli zapis _cyfrowy_ jest z przeplotem, to np taki ma polobraz
    gorny http://i.imgur.com/bqjhKXB.png , taki dolny
    http://i.imgur.com/g9Cw1kk.png, a cala ramka/klatka takwyglada
    http://i.imgur.com/PBY3RRc.png <-- i tak bedzie widziane (zapewne) na
    monitorach komp. bo wyswietlaja progresywnie=cala klatke, w tv bedzie obraz
    bez zarzutu = wyswietla polobrazami.
    ok,tyle wymundrzania sie,ale tez warto te obrazy zobaczyc dla klarownosci
    ponizszego


    > "typowo" to wszystkie klatki powinny
    > wyglądać tak jak pierwsza (jeśli są odzyskiwane z półobrazów i mają
    > tyle samo fps co oryginał, przy czym rozdzielczość w pionie jest
    > faktycznie 2x mniejsza, co najwyżej "dorabiana") albo wszystkie
    > te w których jest ruch w obrazie tak jak druga (jeśli mają połowę
    > fps i faktyczną pełną rozdzielczość).
    > CHYBA, że takich klatek dla przypadku ruchu kamery (i obiektów
    > w kadrze) jak pierwsza jest znacząca mniejszość, i po prostu
    > nierównomierność ruchu kamery powoduje, że dwa kolejne półobrazy
    > są "nieporuszone".
    > W sumie tam są "ząbki", na kamieniach u dołu... (i trochę
    > na szynie po lewej).


    i tutaj dochodzimy do sedna tak zwanego.
    Po pierwsze: co to znaczy "jeśli są odzyskiwane z półobrazów" (j/w)? Ja
    rozumiem, co to znaczy odzyskiwac z polobrazow, tylko czy te tiffy
    faktycznie sa _odzyskiwane_ z czegokolwiek _zakodowanego_ i w dodatku
    _przeplotowo_ , odzyskiwane z czegos przejsciowego?
    Bo pytanie generalne: jaka jest technologia zrzucania tasiemki 16/35mm w
    tiff? Skoro to ma byc niby max bezstratny zrzut do tiff (taki swoisty "RAW",
    skrotem pisze, nie czepiac sie :) , to jesli miedzy tasma,a tiffem jest
    _jednak_ jakis przejsciowy (w jakims cache/temp...) material cyfrowy - to
    jaki? jak kodowany? stratnie? bezstratnie (huff chocby) ? przeplot/bez
    przeplotu?
    Moze po prostu wlasnie ten tiff jest owym pierwszym i jedynym mat. cyfrowym
    z klatki tasiemki?
    Bo teoretycznie, "w rozmowach z fachowcami" mowi sie o dwoch metodach
    zrzutu: do bitmap [tiff],albo do cyfry (dv) i rozumiem, ze to nie jest tak,
    ze wykonuja zrzut do cyfry dv,albo do czegos innego cyfrowego i z tego robia
    tiff, bo to zadna łaska.
    Jakas jednak metoda robia osobno te tiffy, ktore sa ponoc 100% wiernym
    obrazem tasmy, czyli na moja glowa chodzi o to, ze klatka = tiff, ilosc
    klatek=ilosc tiffow i koniec.

    moze ja sie myle w powyzszym myslenieu, ale wstepnie zakladam, że nie i że
    jedna klatka tasmy = jeden tiff i nie ma zadnego "odzyskiwania z
    polobrazow"; dalej: patrze na te klatki tiff i mysle sobie... o jakim W NICH
    w ogole przeplocie mozna mowic (dokladniej: ja mowie :) ? chyba
    przesadzilem.
    Biore bowiem trzy kolejne stopklatki:

    http://i.imgur.com/nGnMq7O.png
    http://i.imgur.com/5K5rUXX.png
    http://i.imgur.com/t7mSq6x.png

    - na kazdej sa te strzepienia (niby z przeplotu...), ale jednak prawy
    zolnierz (chelm, karabin) na srodkowej stopklatce prawie ich nie ma.
    Dlaczego? Bo jest na tej klatce max statyczny, a pozostale obiekty (na
    przyklad lewy karabin) sa w bardziej dynamicznym ruchu.
    Chwilowy wniosek moj jest taki, ze te postrzebienia w klatkach, to nie efekt
    przeplotu/odzyskiwania z przeplotu, ale po prostu cyfrowy zapis zamazan
    wynikajacy z ruchu w kadrze.
    Bo na przyklad tutaj jest max statyczny motyw na pierwszym planie, w dwoch
    kolejnych klatkach tiff:
    http://i.imgur.com/C1iMGOh.png
    http://i.imgur.com/GTQwHyt.png

    - i jest zero postrzepienia krawedzi.

    Konkluzja (moze bledna): strzepienia w tiffach to efekt cyfrowego (do tiff)
    zapisu ruchu (postac/kamera-szwenki wszelakie), zaden przeplot.
    ciekawym, czy mam racje :)

    Jakby to bylo potrzebne (Tobie, komukolwiek) w dalszej pomocy konsultacjach
    :) to tutaj podrzucam dwa pakunki: krociutkie sekwencje tiffow z dynamicznej
    scenki i sekwencje z max statyka:

    https://www.dropbox.com/s/bulsm1ueofecn4v/dynamiczne
    %20kadry.7z

    https://www.dropbox.com/s/c9rt2oh9s4a5623/statyczne%
    20kadry.7z



    > Oprócz pytania o to, czy każda para klatek ma taki układ że jedna
    > "bez ząbków" i druga "z ząbkami" (pewnie nie, bo byś nie pytał),

    masz racje


    > czy wiesz jaka była częstość klatek oryginału

    niestety - nie wiem.
    [troche sie domyslam,ale dopytam: do czego ta wiedza?]


    > oraz na jaką film był przerobiony przed eksportem do obrazków?

    takze nie wiem; i to jest to pytanie,ktore zadalem wyzej: jak to wyglada
    technologicznie, takie zrzucenie celuloidu w tiffy? czy "jakos" od razu w
    tiff (swoisty skan klatki od razu w tiff), czy w cos cyfrowego
    tymczasowego, czy...? nie wiem. zakladalem [j/w], ze pierwszym efektem
    cyfrowym dla klatki jest wlasnie tiff.

    > Na początek spróbowałbym automatem - VirtualDub:

    a tym to w przyszlym tyg zajme sie :) teraz tylko tyle. dzieki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: