-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: "1634Racine" <1...@R...pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
References: <537e7252$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1405231339020.1676@quad>
<537f755e$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1405240151120.3472@quad>
Subject: Re: detekcja przeplotu w stopklatkach
Date: Sat, 24 May 2014 16:33:56 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Tosenewrati
x-mimeole: Tosenewrati
Lines: 120
Message-ID: <5380adea$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 093105236040.dynamic.vectranet.pl
X-Trace: 1400942058 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2143 93.105.236.40:31181
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6228
X-Received-Body-CRC: 3622704215
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:903404
[ ukryj nagłówki ]Gotfryd Smolik news in news:Pine.WNT.4.64.1405240151120.3472@quad
> On Fri, 23 May 2014, 1634Racine wrote:
>> klatka ok:
>> http://i.imgur.com/BujtQbb.png
>> klatka nastepna:
>> http://i.imgur.com/bJCGTvo.png
>> - i tak dalej, typowy efekt stopklatek-bitmap z materialu video,
>> ktory jest z przeplotem.
> Nie, to nie jest "typowy efekt",
zagalopowalem sie, ale juz uporzadkowalem w miare wiedze :)
czyli jesli zapis _cyfrowy_ jest z przeplotem, to np taki ma polobraz
gorny http://i.imgur.com/bqjhKXB.png , taki dolny
http://i.imgur.com/g9Cw1kk.png, a cala ramka/klatka takwyglada
http://i.imgur.com/PBY3RRc.png <-- i tak bedzie widziane (zapewne) na
monitorach komp. bo wyswietlaja progresywnie=cala klatke, w tv bedzie obraz
bez zarzutu = wyswietla polobrazami.
ok,tyle wymundrzania sie,ale tez warto te obrazy zobaczyc dla klarownosci
ponizszego
> "typowo" to wszystkie klatki powinny
> wyglądać tak jak pierwsza (jeśli są odzyskiwane z półobrazów i mają
> tyle samo fps co oryginał, przy czym rozdzielczość w pionie jest
> faktycznie 2x mniejsza, co najwyżej "dorabiana") albo wszystkie
> te w których jest ruch w obrazie tak jak druga (jeśli mają połowę
> fps i faktyczną pełną rozdzielczość).
> CHYBA, że takich klatek dla przypadku ruchu kamery (i obiektów
> w kadrze) jak pierwsza jest znacząca mniejszość, i po prostu
> nierównomierność ruchu kamery powoduje, że dwa kolejne półobrazy
> są "nieporuszone".
> W sumie tam są "ząbki", na kamieniach u dołu... (i trochę
> na szynie po lewej).
i tutaj dochodzimy do sedna tak zwanego.
Po pierwsze: co to znaczy "jeśli są odzyskiwane z półobrazów" (j/w)? Ja
rozumiem, co to znaczy odzyskiwac z polobrazow, tylko czy te tiffy
faktycznie sa _odzyskiwane_ z czegokolwiek _zakodowanego_ i w dodatku
_przeplotowo_ , odzyskiwane z czegos przejsciowego?
Bo pytanie generalne: jaka jest technologia zrzucania tasiemki 16/35mm w
tiff? Skoro to ma byc niby max bezstratny zrzut do tiff (taki swoisty "RAW",
skrotem pisze, nie czepiac sie :) , to jesli miedzy tasma,a tiffem jest
_jednak_ jakis przejsciowy (w jakims cache/temp...) material cyfrowy - to
jaki? jak kodowany? stratnie? bezstratnie (huff chocby) ? przeplot/bez
przeplotu?
Moze po prostu wlasnie ten tiff jest owym pierwszym i jedynym mat. cyfrowym
z klatki tasiemki?
Bo teoretycznie, "w rozmowach z fachowcami" mowi sie o dwoch metodach
zrzutu: do bitmap [tiff],albo do cyfry (dv) i rozumiem, ze to nie jest tak,
ze wykonuja zrzut do cyfry dv,albo do czegos innego cyfrowego i z tego robia
tiff, bo to zadna łaska.
Jakas jednak metoda robia osobno te tiffy, ktore sa ponoc 100% wiernym
obrazem tasmy, czyli na moja glowa chodzi o to, ze klatka = tiff, ilosc
klatek=ilosc tiffow i koniec.
moze ja sie myle w powyzszym myslenieu, ale wstepnie zakladam, że nie i że
jedna klatka tasmy = jeden tiff i nie ma zadnego "odzyskiwania z
polobrazow"; dalej: patrze na te klatki tiff i mysle sobie... o jakim W NICH
w ogole przeplocie mozna mowic (dokladniej: ja mowie :) ? chyba
przesadzilem.
Biore bowiem trzy kolejne stopklatki:
http://i.imgur.com/nGnMq7O.png
http://i.imgur.com/5K5rUXX.png
http://i.imgur.com/t7mSq6x.png
- na kazdej sa te strzepienia (niby z przeplotu...), ale jednak prawy
zolnierz (chelm, karabin) na srodkowej stopklatce prawie ich nie ma.
Dlaczego? Bo jest na tej klatce max statyczny, a pozostale obiekty (na
przyklad lewy karabin) sa w bardziej dynamicznym ruchu.
Chwilowy wniosek moj jest taki, ze te postrzebienia w klatkach, to nie efekt
przeplotu/odzyskiwania z przeplotu, ale po prostu cyfrowy zapis zamazan
wynikajacy z ruchu w kadrze.
Bo na przyklad tutaj jest max statyczny motyw na pierwszym planie, w dwoch
kolejnych klatkach tiff:
http://i.imgur.com/C1iMGOh.png
http://i.imgur.com/GTQwHyt.png
- i jest zero postrzepienia krawedzi.
Konkluzja (moze bledna): strzepienia w tiffach to efekt cyfrowego (do tiff)
zapisu ruchu (postac/kamera-szwenki wszelakie), zaden przeplot.
ciekawym, czy mam racje :)
Jakby to bylo potrzebne (Tobie, komukolwiek) w dalszej pomocy konsultacjach
:) to tutaj podrzucam dwa pakunki: krociutkie sekwencje tiffow z dynamicznej
scenki i sekwencje z max statyka:
https://www.dropbox.com/s/bulsm1ueofecn4v/dynamiczne
%20kadry.7z
https://www.dropbox.com/s/c9rt2oh9s4a5623/statyczne%
20kadry.7z
> Oprócz pytania o to, czy każda para klatek ma taki układ że jedna
> "bez ząbków" i druga "z ząbkami" (pewnie nie, bo byś nie pytał),
masz racje
> czy wiesz jaka była częstość klatek oryginału
niestety - nie wiem.
[troche sie domyslam,ale dopytam: do czego ta wiedza?]
> oraz na jaką film był przerobiony przed eksportem do obrazków?
takze nie wiem; i to jest to pytanie,ktore zadalem wyzej: jak to wyglada
technologicznie, takie zrzucenie celuloidu w tiffy? czy "jakos" od razu w
tiff (swoisty skan klatki od razu w tiff), czy w cos cyfrowego
tymczasowego, czy...? nie wiem. zakladalem [j/w], ze pierwszym efektem
cyfrowym dla klatki jest wlasnie tiff.
> Na początek spróbowałbym automatem - VirtualDub:
a tym to w przyszlym tyg zajme sie :) teraz tylko tyle. dzieki.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.14 16:39 1634Racine
- 25.05.14 19:14 Krzysztof Halasa
- 27.05.14 00:36 Gotfryd Smolik news
- 27.05.14 21:19 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=