    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 23 May 2014 13:48:19 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: detekcja przeplotu w stopklatkach

    On Thu, 22 May 2014, 1634Racine wrote:

    > material filmowy rozlozono na stopklatki tiff.
    > BYł z przeplotem i zrzucono z przeplotem.
    >
    > Czy istnieje soft, ktory automatycznie rozpozna stopklatki "złe", czyli te,
    > ktore maja zaburzenia zwiazane z przeplotem mat filmowego ("na oko" wiadomo
    > jak je rozpoznac,

    Hm... ale z opisu wynika, że to nie są "zrzucone z przeplotem", tylko
    jeszcze z przeskalowanym czymś framerate. Dobrze mi wychodzi?
    No bo wersje są dwie:
    - to są normalnie sklejone klatki z przeplotem, wtedy WSZYSTKIE mają
    owe "zaburzenia", polegające na braniu naprzemiennych linii z różnych
    klatek (sąsiednich), tylko na statycznych ich nie widać.
    Trzeba więc je z powrotem zamienić na przeplecione, nawet jak mają
    być czymś "naprawione". Dość proste.
    - one nie tylko są sklejone jak wyżej, ale jeszcze przeskalowane
    w czasie jakimś prymitywnym algorytmem "po 1/n późniejszej klatki
    dodawać do poprzedniej" aby zlinearyzować przejścia.
    Odkręcenie tej drugiej operacji może być trudniejsze, ale pewnie
    jest zrobione jednolicue przez cały film, więc nawet najgorszy przypadek
    drobnych różnic powinno dać się "odkręcić".

    > chodzi o to, ze jest ich 13 tys i zle nalezy z metra
    > wyseparowac)

    Jakby mi to było potrzebne, to przejrzałbym wtyczki do VirtualDub
    oraz AviSynth. To drugie jest czysto skryptowe, więc w roli
    interface najczęściej też używam VD.
    Jakieś deinterlace w nazwie lub opisie, niekoniecznie pierwszy
    pasujący (bo na drugi przypadek wyżej to nie będzie "prosty
    deinterlace").

    pzdr, Gotfryd