  • Data: 2012-03-10 20:44:53
    Temat: Re: deregulacja zawodu elektronika
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Plumpi napisał:
    > Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:jjflk8$q9j$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie wiem co brałeś, ale naprawdę potrafi zrobić wodę z mózgu :)
    >
    > Napisałeś w temacie "deregulacja zawodu elektronika".
    > Określenie "deregulacja" oznacza zmniejszenie uwarunkowań regulujących
    > dostęp do zawodu lub też całkowite uwolnienie zawodu, tak żeby był
    > dostępny dla większej liczby ludzi lub nawet dla każdego.
    > Zaraz na wstępie piszesz o blokowaniu dostępu do zawodu elektronika.
    > Kolego nigdy ten zawód nie był regulowany i nie wymagał ani specjalnych
> [...]

    Oj, Plumpi, ty dawno przepisów dotyczących uprawnień do pracy z
    napięciami do 1kV nie czytałeś...
    Energetycy zbudowali twierdzę. Totalną twierdzę - po ćwierci wieku
    posiadania dyplomu magistra inżyniera elektronika (a po czterdziestu
    latach grzebania się w elektronice i to nie zawsze słaboprądowej) żeby
    zdobyć uprawnienia wykonawcze musiałbym pójść na studia i zaocznie
    zrobić inżyniera elektroenergetyka... Elektronik nie jest godny
    zaszczytu zdobycia tych uprawnień (a śrubokrętowy po ZSZ
    elektomonterskiej może dłubać w skomputeryzowanych systemach
    energoelektronicznych...)

    Deregulować jak najgłębiej - na początek zabrać prawo określania
    uprawnień SEP i umocować je na szczeblu państwowym jeśli juz (rozumiem -
    powyżej 1kV jednak jakaś kontrola kwalifikacji jest niezbędna, poniżej
    też mogę się dać przekonać) muszą być.

    --
    Darek