  • 41. Data: 2011-04-26 21:02:52
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Ja nie sprzedaję, piszę tylko, że dostawca internetu jest od
    > odstarczania internetu a nie jego wybranych usług.

    Działam w średnim mieście. Ofert dostawców mniejszych i większych
    łącznie z lokalnym monopolem spółdzielnianej kablówki bez liku. Wszyscy
    cisną ceny możliwie w dół. Jedyną możliwością jest zejść z ceną niżej od
    konkurencji. Co zrobić aby nie zejść poniżej kosztów? Urozmaicić ofertę,
    sprzedawać to czego inni nie oferują, nie zmuszać do kupna czegoś z
    czego i tak nie korzystają, padło na p2p. Dlaczego p2p a nie np. ftp? Z
    prostego faktu p2p jest dla dostawcy upierdliwe, generuje tysiące małych
    pakietów wysycając możliwości pakietowe bazy. Nie tylko pobiera ale i
    WYSYŁA co z punktu widzenia dostawcy JEST RUCHEM. Upierdliwe tym
    bardziej, że oferuję również łącza SYMETRYCZNE. Na świadomość
    użytkownika nie ma co liczyć. Zamontuje śmiecia, jakąś gnutellę z
    wirusem i potem wydzwania, że ON NIC NIE CIĄGNIE. Sprawdzasz a tam full
    na wyjście. Trzeba więc pomyśleć za użytkownika. Ja mam spokój, on ma
    spokój i taniej oraz w pełni funkcjonalne łącze chociażby ssał 24/7 z
    rapida. Przypomnę ISP Internet SERVICE Provider, czyli dostawca USŁUG a
    nie tylko drutu z Internetem. Nie widzę niczego zdrożnego w fakcie, że
    ISP myśli za użytkownika w sumie dla dobra WSPÓLNEGO. TPSA swojego czasu
    obiecała firewalle ale chyba na obietnicach się skończyło. Z prostego
    faktu, mając miliony użytkowników trzeba by było mieć gigantyczne
    wsparcie sprzętowe, którego użytkownik nie widzi. Nie widzi zwłaszcza
    gdy działa DOBRZE, jest mało rynkowe. Mając tysiące można to
    przeprowadzić i również wymaga sprzętu. W sumie u byle ISP gdyby
    przeliczyć moc obliczeniową przeznaczoną na użytkownika wypadnie
    znacznie więcej. Podobnie jest ze wsparciem, może poświęcić jednemu
    użytkownikowi więcej czasu. Ponieważ ja swój czas bardzo cenię z
    użytkownikami mam kontakt bardzo sporadyczny między innymi dlatego, że
    wiem czego mogę się spodziewać i nie zamontuję gościa jako 15 na bazie,
    który wykupił pakiet pełny. Postaram się dostawić antenkę lub odmówię z
    braku możliwości technicznych. Czas przyszedł taki, że ping do klienta
    powyżej 50ms jest tragedią i jeżeli chcesz konkurować musisz postawić na
    JAKOŚĆ. Teraz powędruj np. do Netii i popytaj szczegółowo o jakość
    oferowanego łącza. Z pewnością dostaniesz odpowiedź, że będzie takie
    jaki jest drut :)

    JanuszR

  • 42. Data: 2011-04-26 21:05:19
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    > Czyżbyś się czuł sfrustrowany możliwością wyboru łącza??
    >
    > Dlaczego chcesz ograniczać "prawo wyboru" obywatela RP do takiego łącza
    > internetowego jakie chce obywatel RP??

    To nie łącze tylko jego wykorzystanie.

  • 43. Data: 2011-04-26 21:07:14
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-26 23:00, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    > Że dostawcy nie świadczą usług P2P ?

    Pytasz?? Czyżbyś nie wiedział??

    ISP ma świadczy usługę P2P czy dostarczyć pasmo/przepustowość ??

  • 44. Data: 2011-04-26 21:17:53
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-26 23:05, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    Nie odpowiedziałeś na pytanie.

    > To nie łącze tylko jego wykorzystanie.

    W którym momencie padło stwierdzenie, że ISP nie pozwala na pełne
    wykorzystanie zakupionego łącza w ramach umowy cywilno - prawnej??

  • 45. Data: 2011-04-26 21:52:14
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > To tylko pozornie wolny rynek może załatwić. Bez wymuszonej neutralności
    > sieci ceny wzrosną nie spadną.
    > Jest tak dlatego ponieważ większość nie potrzebuje p2p, ssh czy vpn.
    > Dlatego tendencja była by dostarczać akceptowane przez większość
    > absolutne minimum a za resztę kazać sobie płacić dodatkowo.
    > I nie tylko klientowi ale także dostawcom treści. Chcesz by twoja strona
    > się nie ślimaczyła, by można było oglądać twoje tv lub filmy? No to nam
    > zapłać za normalną prędkość.

    Skocz do BP i poproś o benzynę. Dostaniesz pytanie jaką. Internet powoli
    polaryzuje się. Nie istnieje coś takiego jak uniwersalne i dobre, zawsze
    to będzie kompromis. Dlatego w ofertach ISP pojawiają się oferty
    dodatkowego nr IP i będą się pojawiać oferty łącz specjalizowanych a to
    na wideo, na p2p, symetryczne, niesymetryczne, z limitem bajtów lub bez.
    Czasy łącz o prędkościach DO powoli odchodzą w niepamięć. Podobnie jak z
    benzyną nie da się zrobić łącza dobrego na wszystko. Regulator może
    oczywiście wymusić TYLKO UNIWERSALNE ŁĄCZA. Pytanie czy to aby na pewno
    będzie dobre dla rynku i jakości usług czy też zamrożenie rozwoju na
    określonym etapie? To z pewnością będzie dobre rozwiązanie dla
    telekomów, których nie jest stać na świadczenie usług specjalizowanych.
    Spowoduje spadek konkurencji a w efekcie utrzymanie jak nie wzrost cen.
    Dodatkowo zapędy rządu aby ISP filtrował Internet ze względu na treści
    wydaje mi się raczej krokiem wstecz. ISP ma być neutralny co nie
    oznacza, że nie może oferować specjalizowanych łącz pod klienta. Poza
    tym ustawianie strony pod DSLem jest nieporozumieniem. Żaden dostawca
    nie zmieni uploadu ponad wartość normatywną bez EXTRA GOTÓWKI a łącza
    symetryczne są niezwykle słone. Wydaje mi się, że rozmowa jest z ludźmi
    bez pojęcia o praktyce dostarczania Internetu. Podobnie było ostatnio
    gdy wymyślono gwarancje przepustowości łącz dla klienta. Można
    oczywiście zrobić dużo ale wszystko KOSZTUJE a Kowalski chciałby
    Internet najlepiej za darmo.

    JanuszR

  • 46. Data: 2011-04-26 21:55:06
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    Obudzisz się kiedyś w świecie, w którym będziesz świadczył usługi
    dostępu do konkretnego kontentu... Zameeczysz żałośnie...

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 47. Data: 2011-04-26 21:55:43
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-26 22:59, wm pisze:
    > I nie tylko klientowi ale także dostawcom treści. Chcesz by twoja strona
    > się nie ślimaczyła, by można było oglądać twoje tv lub filmy? No to nam
    > zapłać za normalną prędkość.

    A dlaczego nie ?

    --
    Bartłomiej Borkowski
    BORKOW.ORG PPHU, b...@b...org

  • 48. Data: 2011-04-26 22:03:42
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > To nie jest żaden wybór tylko działanie monopolistyczne. Na dodatek
    > chcesz sprzedawać klientowi usługę, której w ogóle nie świadczysz.

    Nie sprzedaję ponieważ za brak p2p nie pobieram pieniędzy, łącze jest
    istotnie tańsze. Posądzanie o działalność monopolistyczną jest co
    najmniej śmieszne. Klient ma do wyboru co najmniej trzy osiedlówki,
    komórkowców chyba trzech, TPSA, Netię, Multimo, kablówkę plus uryna
    pajęczarzy świadczących usługi "amatorsko".

    JanuszR

  • 49. Data: 2011-04-26 22:05:21
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-26 22:46, niusy.pl pisze:
    > Ale Ty NIE zapłacisz mniej tylko WIĘCEJ bo za usługę z której nie
    > korzystasz i tak nie płacisz a za tę z której korzystasz będziesz musiał
    > DODATKOWO zapłacić.

    Demagogia! Skąd w Tobie taka pewność, że TYLKO I WYŁĄCZNIE TY masz
    rację... Zrobiłeś doktorat z tej dziedziny, czy tylko przypuszczasz bo
    TAK CI ŁATWIEJ...
    Klient ma wybór, rynek sam się zweryfikuje.

    Przez grzebanie i REGULOWANIE uwsteczniono informatyzacje naszego kraju.
    Ceny spadły niemiłosiernie, zmniejszono ilość inwestycji.
    Wszystko wygląda SUPER, ale bez grzebania wyglądało by jeszcze lepiej.

    > No to Ci mówię, że kupujesz ŁĄCZE a nie te usługi w internecie z których
    > korzystasz albo nie korzystasz. Dostawcy nic do tego czy używasz
    > komunikatora, telefonu internetowego albo na aukcji coś kupujesz. Bo on
    > tych usług nie świadczy. W twoim interesie jest by mógł je świadczyć co
    > najwyżej na równi z innymi dostawcami treści.

    I kolejne głupie rozumowanie, nie wierzę, że rozsądny ISP może mieć
    takie klapki na oczach...

    UKE chce weryfikować jakość usług - niech wraz z US przetrzepie
    wszystkie działające na czarno firmy, niech nałoży kary takie, żeby do
    końca życia KOMBINATOROM za 10zł / 1mb bez FVAT śniła się wielka łapa
    TEMIDY.

    Uogólniam, ale wszystkie regulacje powodują UWSTECZNIANIE. Patrząc z
    szerszej perspektywy tylko iluzorycznie poprawia się humor użytkownikom
    końcowym - długoterminowo doprowadzi to do spustoszenia...
    Ot. Detroit, przecież tacy PIENIACZE jak TY byli za REGULOWANIEM życia
    mieszkańców... Patrz do czego ich to doprowadziło...

  • 50. Data: 2011-04-26 22:06:15
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>