  • 21. Data: 2013-01-21 19:50:03
    Temat: Re: dd-wrt na tl-wr1043nd
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > A! Pamiętaj o tym, że nowsze wersję sprzętowe tego TP-Linka nie działają
    > poprawnie z DD-WRT - przestaje działać port WAN. Trzeba trochę
    > pokombinować żeby działało.

    Oooo to istotna dla mnie informacja. Sprawdze czy moj tplink nowszy czy
    starszy...

  • 22. Data: 2013-01-21 20:26:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    > NA jakim rutku sie wywalil? Po jakim czasie?

    1043ND - widać wtedy nie był do końca rozpracowany przez ddwrt, ale niesmak
    pozostał.

  • 23. Data: 2013-01-21 23:14:19
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-21 19:50, Mr Misio pisze:

    > Oooo to istotna dla mnie informacja. Sprawdze czy moj tplink nowszy czy
    > starszy...

    Dodam jeszcze że trzeba trochę uważać z tymi aktualizacjami.
    Przedwczoraj aktualizowałem Gorgoyle PL z 1.5.1 na na 1.5.9.1 z nowej
    gałęzi (nie robiłem aktualizacji od dłuższego czasu bo sprawdza się
    stara zasada "jak działa to nie ruszać", ale nowe było mi potrzebne
    m.in. do konfiguracji failover z DSL na Aero2 w USB na nowym Huewei E3131.
    Zrobiłem jak zwykle backup konfiguracji, sysupgrade poszło OK, router
    wstał z nowym firmware po resecie, no to standardowo przywracanie
    rzeźbionej przez 1,5 roku konfiguracji ...i zonk. Po tej operacji tylko
    miga dioda SYS, zero reakcji na pingi, dostępu z poziomu IP.
    Podniesienie ciśnienia gwarantowane. Dobrze że całkowicie się nie
    zbrickował i zadziałało standardowe szybkie i wielokrotne naciskanie
    reset to wstania w failsafe (na qss tak wciskany nie reaguje). Z poziomu
    telnetu firstboot go podniósł i działa OK, ale konfigurację (najwięcej
    roboty z przekierowaniem portów i QOS) musiałem ustawiać od nowa. Piszę
    jako przestrogę, bo na forum OpenWRT/Gorgoyle nie widziałem o tym
    postów, a zawsze przywracanie konfiguracji działało bez problemu - jak
    widać z nową gałęzią OpenWRT już nie i co gorsza przywrócenie zawiesza
    router, tak że bez failsafe się go nie ruszy.

    P.S.
    Na WRT54GL od kiedy pamiętam mam Tomato, na WR1043ND v1.6
    OpenWRT/Gorgoyle, a na Linksysie AG241 v2 oryginalny soft linksysa,
    bo robi tylko za modem w bridge. Ale to dyskusja z kategorii wyższości
    Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. OpenWRT z LUci. mi po prostu
    pasuje.

    --
    /MB

  • 24. Data: 2013-01-21 23:23:51
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 23:14:19 +0100, Michal napisał(a):

    > Dodam jeszcze że trzeba trochę uważać z tymi aktualizacjami.

    Uwazac lub ...po prostu czytac, na glownej stronie stoi jak krowa
    kapitalikami:

    "WARNING! DO NOT ATTEMPT TO PRESERVE SETTINGS WHEN UPGRADING FROM VERSIONS
    1.5.6 AND EARLIER"

    > Przedwczoraj aktualizowałem Gorgoyle PL z 1.5.1 na na 1.5.9.1 z nowej
    > gałęzi (nie robiłem aktualizacji od dłuższego czasu bo sprawdza się

    Tez robilem przedwczoraj, ciekawe.

> [...]
    > widać z nową gałęzią OpenWRT już nie i co gorsza przywrócenie zawiesza
    > router, tak że bez failsafe się go nie ruszy.

    No to jeszcze raz radze CZYTAC.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 25. Data: 2013-01-21 23:34:57
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > No to jeszcze raz radze CZYTAC.

    No mnie tez ktos zaraz na wstepie radzil RTFM
    ;)
    Ale teraz nie czuje sie lamerem :D Bo nie czytal Michal, z któego postu
    zrozumialem tylko to co jest po P.S. a i to nie do konca :D

  • 26. Data: 2013-01-22 00:54:01
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-21 23:23, R.e.m.e.K pisze:

    > Uwazac lub ...po prostu czytac, na glownej stronie stoi jak krowa
    > kapitalikami:
    >
    > "WARNING! DO NOT ATTEMPT TO PRESERVE SETTINGS WHEN UPGRADING FROM VERSIONS
    > 1.5.6 AND EARLIER"

    Na anglojęzycznym Gorgoyle faktycznie jest to opisane jak byk.
    Mój błąd, że szukając nowego firmware pod typowo polskie zastosowania
    (failover z Huewei E3131 + Aero2) nie zajrzałem na anglojezyczną, tylko
    jak zwykle na polską eko.one.pl, a tu:
    http://eko.one.pl/?p=openwrt-attitude-adjustment

    jak widać nie ma o tym ani słowa (przyjęto chyba to nieco na wyrost że
    każdy sprawdza anglojęzyczną) - dla tak ważnej spray powinno to jednak
    być IMHO zaznaczone wyraźnie jak na anglojęzycznej.

    > Tez robilem przedwczoraj, ciekawe.

    Też na 1043ND?

    --
    /MB

  • 27. Data: 2013-01-22 11:35:17
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 00:54:01 +0100, Michal napisał(a):

    > Też na 1043ND?

    Dokladnie :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 28. Data: 2013-01-22 16:07:47
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Mr Misio" <m...@g...pl> wrote in message
    > Wzialem na warsztat dd-wrt :) I poki co tego sie bede trzymal, co nie wyklucza
    > eksperymentow w przyszlosci. Ogolnie wiec, nie interesują mnie rózna "Za"
    > innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje mnie PRZECIW
    > dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych.

    jak dziala to dziala, mnie od dd-wrt odrzucilo po instalacji na dir-615
    najpierw nie dzialal wds, naprawili ale cuda dzialy sie ze switchem,
    naprawili ale siadlo wifi itd. itp.

    jak sie trafi na wersje w ktorej wszystko co potrzebne dziala stabilnie
    to jest ok, inaczej bywa frustrujaco

    za to ew. bugi w tomato jak do teraz mnie omijaly albo nie byly zbyt
    upierdliwe wiec darze tomato o wiele wiekszym sentymentem niz dd-wrt

  • 29. Data: 2013-01-22 17:40:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > sprawdza anglojęzyczną) - dla tak ważnej spray powinno to jednak być IMHO
    > zaznaczone wyraźnie jak na anglojęzycznej.

    Na forum co drugi wątek jest informacja, że configi nie pasują...

  • 30. Data: 2013-01-22 19:59:47
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 22.01.2013 17:40, qwerty pisze:

    > Na forum co drugi wątek jest informacja, że configi nie pasują...

    Wiesz, nie każdemu starcza życia by śledzić setne forum w php,
    rejestrować 100 kont itp, zwłaszcza w takiej popierdółce jak router gdy
    trzeba tego samego dnia zrobić jeszcze parę innych rzeczy, a wcześniej
    robiło się sysupgrade wielokrotnie i nie zaczyna się tej prostej
    operacji od czytania forum. Nie każdy jest już nastolatkiem/studentem,
    którego utrzymują rodzice by poświęcać temu nieograniczoną ilość czasu,
    normalny człowiek musi jeszcze zapracować na siebie i innych i temu
    poświęcić czas.
    To że na stronie pobierania firmware PL projektu nie ma wyraźnej
    informacji o tak ważnej sprawie, to IMHO spore przeoczenie i
    niefrasobliwość - na angielskiej jest to podane jak Bóg przykazał.
    Fajnie że PL gałąź istnieje, ale po takim sparzeniu się będę raczej
    trzymał się już oryginalnego angielskiego Gorgoyle, bo tam tak
    kardynalne sprawy są jasno zaznaczone.

    --
    /MB