  • Data: 2012-02-11 00:38:27
    Temat: Re: dcf na mrozie
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik identifikator: 20040501 napisał:
    > ogólnie ze względu na zasięg chciałbym taki odbiornik wywalić na dach,
    > czyli temperatury w lecie + 80 st. w zimie - 40... jak to się zachowa?

    Najpierw kup, sprawdź jak jest z tym zasięgiem a potem kombinuj. Zegarki
    DCF nie mogą stać przy komputerze, przy telewizorze. Krótko mówiąc przy
    urządzeniach źle wpływających na odbiór na falach długich i średnich.
    Tak wiem, DCF to fale bardzo długie ale warunki odbioru, zakłócenia
    sprawdzisz zwykłym radiem na zakresach, jakie są w nim dostępne.
    Ustaw bokiem anteny w stronę nadajnika na południu Niemiec i czekaj na
    efekty. Moje odbierają bez problemu, choć kiedyś miałem inny budzik,
    który po prostu był już tak lipny, że sobie nie radził. Mało tego -
    przekłamywał o kilka godzin. Minuty i sekundy były dokładne ale nie
    godziny. Obecnie mam dwa. Jeden to Seiko i z tym nie ma żdanego
    problemu, uruchamia odbiór 6 razy nadobę i podregulowuje się tym
    sygnałem. Musi odebrać dwie sąsiednie ramki, czyli dwie pełne minuty
    danych. Jeżeli złapie prawidłowy sygnał, różniący się o minutę w
    kolejnych dwóch minutach przesyłanych danych, to znaczy, że złapał
    prawidłowe dane i się synchronizuje. To tak zamiast sumy kontrolnej.
    Jeżeli nie złapie, to próbuje przez dłuższy czas, kilka minut. Jeżeli
    nadal będzie błąd, to gaśnie ikonka anteny i dalej pracuje z takimi
    ustawieniami, jakie pozostały po poprzedniej synchronizacji lub po
    ręcznym ustawieniu. Po 6 godzinach znowu próbuje. Drugi budzik też łapie
    ale to jest jakaś totalna tandeta "no name". Przekłamuje o jeden dzień.
    Godziny, minuty są OK ale teraz jest sobota a on pokazuje niedzielę.
    Tego się nie ustawi ręcznie, tak wynika z jego kalendarza. Wyjmuję
    baterię, wciskam ręczy przycisk wymuszenia odbioru, bo sam się uruchamia
    tylko raz na dobę i za każdym razem jest dzień do przodu. Tylko nazwa
    dnia, bo numer dnia jest OK.
    Podsumowując - dobry odbiornik poradzi sobie, chyba że siedzisz w
    piwnicy wśród masy siejącego sprzętu. Reszta, to oprogramowanie
    dekodujące. Na dach, to nie wurzucaj, bo zaraz będziesz rozważał co się
    stanie w czasie burzy.
    Maciek