  • 11. Data: 2016-01-29 10:40:12
    Temat: Re: czym zastąpić dekoder kwadraturowy, liczniki, sumator
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-29 o 10:22, JDX pisze:
    > To powinno być orajt:
    > https://kamami.pl/cpld-xilinx/463-xc9536xl-10pcg44c.
    html. Ewentualnie
    > 9572. Nie są zbyt nowoczesne. :-)

    To może takie by sobie sprawić do testów:

    http://www.ebay.com/itm/1pcs-Xilinx-XC9572XL-CPLD-De
    velopment-Board-Brassboard-Learning-Board-new-/23182
    4151787?hash=item35f9cbd4eb:g:Q0kAAOSwwPhWjwmt

    http://www.ebay.com/itm/3-3V-Xilinx-XC9536XL-CPLD-Te
    st-Learn-Development-Board-JTAG-Interface-AMS1117-/1
    61569762437?hash=item259e4eec85:m:m1LHtINnLe4StB5hHZ
    sRiHA

    ?

    Jak z jakimś oprogramowaniem do tego ? To się programuje przez
    JTAG ?

    > Są zasilane z 3,3 V, ale wejścia mają "5 V tolerant".

    U mnie istotne są też napięcia na wyjściach. Potem jest
    trochę analogówki i jest to wszystko obliczone na 5V. Ale
    w sumie powinno dać radę to zmienić.

    W każdym razie
    > raczej ciężko będzie znaleźć CPLD zasilane z 5V - chyba już nikt tego
    > nie produkuje. Na serwisach aukcyjnych trzeba szukać, np.:
    > http://www.ebay.pl/sch/i.html?_odkw=ispLSI2032&_osac
    at=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=ispLSI2032&_s
    acat=0

    No w sumie też nie wiem czy mam ochotę ładować się w układ, którego
    trzeba szukać po całym świecie. Zaraz go zepsuje i będę się zastanawiał
    skąd wziąć drugi. Bez sensu.

  • 12. Data: 2016-01-29 10:42:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-29 10:08, ww wrote:
    [...]
    > Niestety. Żeby to chociaż miało mniej nóg. Taki układ na płytce
    > jednowarstwowej to jednak spory problem.
    Ja tam kiedyś prototypowałem układ z kością CPLD w obudowie TQFP44 na
    płytce uniwersalnej. Pod CPLD podłożyłem kwadratowy kawałek cienkiego
    kartonu i "okynarowałem" CPLD do reszty układu. :-D

  • 13. Data: 2016-01-29 12:52:51
    Od: v...@g...com

    użytkownik ww napisał:
    > Witam. Ma ktoś pomysł jak zrealizować taki układ ?
    >
    > Dwa liczniki 10 bitów z czego jeden napędzany sygnałem typu step/dir a
    > drugi sygnałem kwadraturowym.

    Grubo, arduino:(
    http://www.robotoid.com/appnotes/images/quad-encoder
    -schematic.png
    Ale 1/4 już jest, po odrzuceniu arduino oczywiście.

    Koledzy podpowiedzą z licznikiem 10bitowym.

  • 14. Data: 2016-01-29 13:09:07
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-29 o 12:52, v...@g...com pisze:

    > Grubo, arduino:(
    > http://www.robotoid.com/appnotes/images/quad-encoder
    -schematic.png

    Głównie właśnie tego chce się pozbyć.

  • 15. Data: 2016-01-29 13:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2016-01-29 10:08, ww wrote:
    >Ja tam kiedyś prototypowałem układ z kością CPLD w obudowie TQFP44 na
    >płytce uniwersalnej. Pod CPLD podłożyłem kwadratowy kawałek cienkiego
    >kartonu i "okynarowałem" CPLD do reszty układu. :-D

    http://www.eevblog.com/forum/eda/dead-bug-soldering-
    a-256-pin-bga/

    druga fotka, w polowie strony

    J.

  • 16. Data: 2016-01-30 21:17:55
    Od: ww <w...@o...pl>

> [...]
    > http://www.ebay.pl/sch/i.html?_odkw=ispLSI2032&_osac
    at=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=ispLSI2032&_s

    Strona tego "Największego światowego producenta i projektanta FPGA" to
    mistrzostwo.

    "Failure of server APACHE bridge:"

    "UPGRADE YOUR BROWSER"

    Nie działa od cholera wie kiedy i chyba nikt nie za zamiaru tego
    naprawić.

  • 17. Data: 2016-02-02 08:55:03
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-29 o 09:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale niekoniecznie niewiele jak na wspolczesne enkodery ... choc jak
    > czytam ze tanie serwo ma w standardzie enkoder 32k, to znow przeoczylem
    > jakas r/ewolucje :-)

    Faktycznie trochę przesadziłem. Max step jaki uzyskałem z komputera
    to 30kHz, maksymalna częstotliwość z enkodera (ale takiego o raczej
    niskiej rozdzielczości) poniżej 7kHz. Teraz testuje na enkoderze
    512ppr i będzie pewnie więcej. W każdym razie 500kHz na pewno
    nie będzie.

    > Przy okazji wniosek - 10 bit to za malo :-)

    Rozbudowałem swój sterownik do 10 bitów i robię testy. Na razie nie
    widzę opcji żeby błąd przekroczył te 500 działek w którąkolwiek stronę.
    To się zdarza jedynie kiedy serwo wpadnie w ogromne oscylacje (co
    oczywiście w normalnej pracy nie ma prawa mieć miejsca).

  • 18. Data: 2016-02-02 09:11:42
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-02 o 08:55, ww pisze:
> [...]
    > To się zdarza jedynie kiedy serwo wpadnie w ogromne oscylacje (co
    > oczywiście w normalnej pracy nie ma prawa mieć miejsca).

    a przy okazji, spojrzałes na LM628/629 ? PID, trajektorie i interfejs
    enkodera plus wyjście PWM albo na DAC - w jednej wygodnej kostce.

    a.

  • 19. Data: 2016-02-02 09:24:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2016 08:55:03 +0100, ww napisał(a):

> [...]
    > To się zdarza jedynie kiedy serwo wpadnie w ogromne oscylacje (co
    > oczywiście w normalnej pracy nie ma prawa mieć miejsca).

    500 dzialek to jeden obrot.
    Dasz dekoder 2000ppr i 10 bit zabraknie :-)

    IMO - nie tylko oscylacje, wszelkie szybkie zmiany - z tym, ze jesli
    ma byc dokladnie, to zadajnik powinien zadbac, zeby szybkich zmian nie
    bylo. Ale nie zawsze musi byc dokladnie.
    Chodzilo mi tylko o to, zeby "logika" serwa nie przeskoczyla,
    wydluzenie licznika niewiele kosztuje, jesli i tak o FPGA myslisz.

    J.

  • 20. Data: 2016-02-02 09:37:27
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-02-02 o 09:24, J.F. pisze:

    > 500 dzialek to jeden obrot.

    W sumie to on chyba liczy 4 zbocza sygnału więc tych impulsów jest
    więcej.

    > Dasz dekoder 2000ppr i 10 bit zabraknie :-)

    Nie dam. To jest prosty, amatorski sterownik do prostych serw i prostych
    enkoderów.

    > IMO - nie tylko oscylacje, wszelkie szybkie zmiany - z tym, ze jesli
    > ma byc dokladnie, to zadajnik powinien zadbac, zeby szybkich zmian nie
    > bylo.

    Po to się ustawia maksymalne posuwy żeby możliwości napędu
    nie przekroczyć. A jak przekroczę zadaną pozycję o pół obrotu (2,5mm!!)
    to materiał mogę już wyrzucić i zacząć od nowa.

    > Chodzilo mi tylko o to, zeby "logika" serwa nie przeskoczyla,
    > wydluzenie licznika niewiele kosztuje, jesli i tak o FPGA myslisz.

    Ja nie myśle o FPGA ! Ja myśle co najwyżej o jakimś CPLD. Jak w tego
    xilinxa 9500 wrzuciłem dwa liczniki 16 bit i sumator (z gotowych
    modułów) to już przekraczam zasoby. Pewnie jak zmniejszę do 10-11 bit to
    się uda. Tak więc jednak kosztuje.