    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: czym zastąpić dekoder kwadraturowy, liczniki, sumator
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 2 Feb 2016 09:24:24 +0100

    Dnia Tue, 2 Feb 2016 08:55:03 +0100, ww napisał(a):

    > Faktycznie trochę przesadziłem. Max step jaki uzyskałem z komputera
    > to 30kHz, maksymalna częstotliwość z enkodera (ale takiego o raczej
    > niskiej rozdzielczości) poniżej 7kHz. Teraz testuje na enkoderze
    > 512ppr i będzie pewnie więcej. W każdym razie 500kHz na pewno
    > nie będzie.

    > Rozbudowałem swój sterownik do 10 bitów i robię testy. Na razie nie
    > widzę opcji żeby błąd przekroczył te 500 działek w którąkolwiek stronę.
    > To się zdarza jedynie kiedy serwo wpadnie w ogromne oscylacje (co
    > oczywiście w normalnej pracy nie ma prawa mieć miejsca).

    500 dzialek to jeden obrot.
    Dasz dekoder 2000ppr i 10 bit zabraknie :-)

    IMO - nie tylko oscylacje, wszelkie szybkie zmiany - z tym, ze jesli
    ma byc dokladnie, to zadajnik powinien zadbac, zeby szybkich zmian nie
    bylo. Ale nie zawsze musi byc dokladnie.
    Chodzilo mi tylko o to, zeby "logika" serwa nie przeskoczyla,
    wydluzenie licznika niewiele kosztuje, jesli i tak o FPGA myslisz.

    J.