    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czym usuwac klej spod szybki?
    Date: Mon, 13 Jan 2014 22:36:27 +0100

    Sat, 11 Jan 2014 12:04:27 +0000 (UTC) w...@a...pl (Wemif) napisał:

    >Pękła mi szybka w telefonie, zdjąłem ją grzejąc hot airem
    >jak na http://www.youtube.com/watch?v=OCdH4K_qISk
    >Czym usunąć resztki starego kleju?

    Jaki to klej? Taki "samoprzylepny" jak w naklejkach? Jeżeli tak to
    najskuteczniej usuwa go benzyna ekstrakcyjna, ale rozpuszcza ona też
    większość tworzyw sztucznych, więc w Twoim przypadku możesz ją
    zastosować tylko jeżeli upewnisz się że nie uszkodzisz tak obudowy,
    wyświetlacza itp. Znam gościa który soczewkę w odtwarzaczu CD od wieży
    umył acetonem. Zrobiła się matowa :-D

    Jedynym rozpuszczalnikiem który bezpiecznie dla tworzyw (ale znacznie
    mniej skutecznie) usuwa klej "nalepkowy" jest izopropanol.

    Jeżeli to inny rodzaj kleju to niestety nie wiem co Ci doradzić,
    trzeba by wiedzieć jaki to klej i czy w ogóle jest do niego
    rozpuszczalnik (mało prawdopodobne że będzie to taki który nie
    uszkadza tworzywa). Jeżeli jest to w niewidocznym miejscu to ew.
    usunięcie mechaniczne (czyt. zdrapywanie) może wchodzić w grę.