eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczym stabilizowac napiecie z alternatora albo pradnicy ( wiatrak)Re: czym stabilizowac napiecie z alternatora albo pradnicy ( wiatrak)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
    nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dc
    a.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 19 May 2010 09:48:23 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    SeaMonkey/2.0.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czym stabilizowac napiecie z alternatora albo pradnicy ( wiatrak)
    References: <hsqrfb$r6i$1@news.onet.pl>
    <3...@f...googlegroups.com>
    <4bf0f8e9$0$2583$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrr39$9b1$1@inews.gazeta.pl>
    <4bf1b922$0$2594$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsurls$7pv$2@news.dialog.net.pl>
    <4bf30670$0$2606$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsv1op$bi6$1@news.dialog.net.pl>
    In-Reply-To: <hsv1op$bi6$1@news.dialog.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 31
    Message-ID: <4bf397bb$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.19.254
    X-Trace: 1274255292 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2599 79.191.19.254:4587
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:588775
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Irek N. napisał:
    >
    >> Czyli bez kontrolera CAN nie idzie?
    >
    > Z can-em nie widziałem jeszcze, ale sterowany sygnałem ala PWM - dosyć
    > często. Jest też odmiana robiąca chwilowo za silnik, ale to już nie
    > należy alternatorem nazywać chyba ;)

    No ale z alternatora silnika nie zrobisz nie dobierając się do uzwojeń
    stojana - to jakby ciut więcej niż regulator prądu wzbudzenia. Trzeba
    uzwojenia przez trójfazowy falownik (jeśli dorywczo - można na chama
    prostokątem ale jeśli do dłuższej pracy to już trzeba sinus robić bo
    straty w rdzeniu oraz szarpanie momentem przy prostokącie są znaczne).
    Inna sprawa ze przy odpowiednim sterowaniu falownik można rozbudować do
    dwukierunkowego konwertera AC-DC i trochę energii oszczędzić na spadkach
    napięcia (na mosfetach w tym zakresie napięć mogą być mniejsze niż na
    diodach)

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: