    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Date: Mon, 5 Jan 2015 11:03:32 +0100

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:m89fek$8j3$1@speranza.aioe.org...

    > W mieście ale na peryferiach, ale to niczego nie zmienia, energetyka i
    > przepisy zakładają zmianę nap sieciowego IMHO +5% -10%, tak się składa że
    > dość często mierzę nap sieci i obserwuję zmiany, są i to dość spore,
    > wystarczająco aby pomiar na 1 miernik nie miał w zasadzie sensu,
    > abstrachuję już od rms potrzebnym dla większości odbiorników.

    Napięcie w sieci mierzyłem często ale dawno - w czasach, gdy potrafiło w
    zimie siadać do 180V. Później się poprawiło i już nie pamiętam kiedy ostatni
    raz mierzyłem.
    Mimo to uważam, że jak kilka razy zmierzę na przemian prąd i napięcie i
    logicznie wybiorę które wyniki uwzględnić, a które ignorować to uzyskam w
    miarę dokładny pomiar mocy (dla żarówek).
    A zdanie o żarówkach dołączyłem do mojej wypowiedzi tylko dlatego, że
    pytanie wyraźnie odnosiło się do żarówek.

    Natomiast faktycznie nie przyszło mi do głowy, że ktoś ledówki, czy
    świetlówki może nazywać żarówkami. Przecież tam świecenie nie polega na
    żarzeniu.
    P.G.