  • Data: 2015-01-07 18:02:25
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > A nie można było do tej w miarę ciepłej wody wlać jednego garnka wrzątku?

    Czasem można było i tak się robiło. Ale bywało, że względnie ciepła woda
    była tylko przez kilkanaście sekund, gdy się wcześniej pufer roztrajbował,
    ale potem jak poszedł szprajc na culajtungu, to miałem chłód na uberlaufie.

    Ktoś w końcu wyłamał kłódkę do węzła cieplnego, to poszedłem tam z nadzieją,
    że coś się lepiej da ustawić. Patrzę na śtender i staram się coś zrozumieć.
    Pokręciłem droselklapą, macam ręką lochbajtel, czy się ciepły zrobi, a tu
    nic. W końcu odpuściłem, bo widać abszperwentyl był na zicher zablindowany.
    A ja sam, bez holajzy, to nic nie poradzę. Żeby jeszcze krajcowane było,
    a tam wszystko na szoner robione.

    > Z kąpielą w tamtych czasach miałem chyba nieco gorzej (Gdańsk-Oliwa).
    > Najpierw po węgiel do piwnicy (a wejście od podwórka, więc czasem najpierw
    > pokonanie zasp). Kilka godzin po napaleniu w piecu (w kuchni) bojler w
    > łazience był dość ciepły aby się wykąpać. Jak stare rury popękały i je
    > zdemontowaliśmy to było bieganie z garnkami wrzątku z kuchni do łazienki.
    > Udało się zdobyć junkersa. Jak raz o mało się nie zaczadziłem (zareagowałem
    > szybko na drętwienie górnej wargi i nosa) to potem do kąpieli używaliśmy
    > obowiązkowo odkurzacza.

    Odkurzacz w charakterze wentylacji pomieszczenia, czy jako turbodoładowanie
    palnika junkersa?

    Jarek

    --
    - Jasiu jako mój uczeń kształcisz się u mnie na nauce. Co to jest, mój chłopczę?
    - To jest rura, panie majster.