  • Data: 2015-01-04 01:27:58
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 03 Jan 2015 09:54:56 +0100, PeJot napisał(a):
    > OK, i może takim wtyczkowym "miernikiem" da się porównać zużycie energii
    > urządzeń mocy powyżej 100 W, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić np.
    > porównania dwóch lodówek w trakcie eksploatacji, bo otoczenie i warunki
    > użytkowania się zmienia. Nie ma wyjścia, trzeba zaufać temu co pisze na
    > etykiecie energetycznej urządzenia.

    Trzeba by je jeszcze miec.
    No chyba zeby tak zamowic przez internet dwi, ustawic obok siebie,
    podlaczyc na dobe ... po czym te gorsza oddac :-(

    > Raczej tak, w porównaniu z współczesnymi. Stary, XX wieczny sprzęt ( TV,
    > taśmociągi ) nie był optymalizowany pod względem zużycia energii: 5-15 W
    > w trybie stand-by. Pod tym względem widać progres, ale jak się to
    > przeliczy na złotówki, to nie są to jakieś kokosy.

    Ale nie mylmy dwoch systemow walutowych.
    Lodowka mysle ze jakos tam byla optymalizowana, moze niezbyt ambitnie,
    ale zrobiona zgodnie z zasadami sztuki i termodynamiki.
    Komora zaizolowana, kompresor dobrany. To potem nastala moda na jakies
    ekologiczne czynniki ... niekoniecznie optymalne.
    Owszem,radzieckie wykonanie costam moglo popsuc.

    Podobnie i stare tasmociagi to jest nic w porownaniu do pozniejszych
    DVD,gdzie wielu zauwazylo, czasem dzieki takim miernikom, ze w
    stand-by pobor mocy nie maleje ..

    > Bawiłem się takim wtyczkowym 'wychyłomierzem', szukając jak najtańszego
    > watomierza. Ten model zaczynał wskazywać w klasie gdzieś dopiero
    > powyżej 20 W, niezgodnie z dokumentacją zresztą. Może to akurat wina
    > modelu czy egzemplarza.

    No wlasnie - jeden.

    Ja i tak podziwiam, bo zakres pomiarowy zdaja sie miec szeroki.

    J.