  • Data: 2015-01-04 16:56:19
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-04 o 12:57, AlexY pisze:

    > W obu przypadkach wirnik pracuje w powietrzu o innej gęstości, będzie
    > miał inne opory.

    Ale tak czy inaczej (znaczy bez względu na kierunek "zaczopowania")
    wirnik się rozkręci, zaś pobierana moc maleje. Zarówno w wentylatorach
    osiowych, jak i promieniowych.

    Natomiast ciecz jest nieściśliwa, tu już nie wiem. Wszystkie hydrofory
    miałem 3-fazowe, nie mierzyłem prądu przy zatkaniu. Ale też wolałbym nie
    próbować - ciśnieniomierze miały zakres 15 lub 16 atm, czasami, jak się
    wąż zagiął to ciśnienie skakało do 12. Normalne ciśnienie robocze przy
    opryskach było dość wysokie - ok. 8 atm. Nie pamiętam, na ile był
    ustawiony zawór bezpieczeństwa - być może właśnie 12 atm.
    Może jeszcze być, że przy zatkanym hydroforze energia kinetyczna
    zamienia się w cieplną - więc moc pobierana przez silnik nie maleje tak
    bardzo, jak w wentylatorze powietrznym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam