  • 31. Data: 2010-07-06 14:28:22
    Temat: Re: czy to jakas zorganizowana akcja?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jacek2v" <j...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Taaaak, a panstwo bedzie sie utrzymywac z czego?

    >A co to jest "państwo"? :)

    To co powyżej - mafia, krętactwo, zastępy urzędników skarbowych i celnych
    itd
    Cała reszta musi sobie sama radzić, już z tej kasy z podatków to guzika nie
    zobaczy.

  • 32. Data: 2010-07-06 14:29:29
    Od: PaPi <...@...3>

    > ZUS/KRUS - 30-35mld

    Wiesz ile wynosilaby srednia emerytura ZUSowska bez tej doplaty ?
    Okolo 600zl miesiecznie, zamiast 1500 obecnie.
    Kto zdecyduje sie na taki krok gdzie emeryci to kilkumilionowy elektorat ?

    > koszt pensji urzednikow w kraju - 25mld

    Skad takie wyliczenia ?
    Czy to koszt utrzymania wszystkich urzednikow czy tylko zwiazanych z
    poborem VAT ?

  • 33. Data: 2010-07-06 14:32:21
    Od: PaPi <...@...3>

    > Dlaczego zakładacie, że przynajmniej o połowe tańsza benzyna nie
    > spowoduje dużego wzrostu jej zakupu?

    Ano dlatego, ze benzyna to tzw. towar o bardzo malej elastycznosci
    cenowej popytu.

    Dlatego dopieprzajac podatki do benzyny nie zmniejsza sie
    proporcjonalnie na nia popyt i odwrotnie.

  • 34. Data: 2010-07-06 15:19:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:

    > Przegłosować w Sejmie, przegłosować w Senacie, podpisać.

    Czyli wystarczy obsadzić parlament i fotel prezia właściwymi ludźmi.
    Oczywiście, jest to możliwe, jeśli w kraju będą właściwi wyborcy.
    Faktycznie proste :)

  • 35. Data: 2010-07-06 15:31:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message

    > Wiesz, ze we wroclawiu podobno koszt utrzymania podatku od psa kosztuje
    > wiecej niz wplywy z tego podatku. Kasujesz podatek, za tym idzie
    > skasowanie
    > pewnie parudziesieciu etatow, uproszczenie systemu i co mamy w efekcie ?
    > Mniejsze koszty.
    >
    > Kasujesz 2/3 z ustawy o podatku dochodowym i VAT i mozesz 2/3 urzednikow
    > skarbowych wywalic na bruk. Nie mowie juz o tych od wydawania debilnych
    > interpretacji trudnego debilnego prawa.

    Po czym bezrobocie siega 20-kilku procent i w budzecie szybko zaczyna
    brakowac pieniedzy na pomoc socjalna. Zapewne zasugerujesz obciecie pomocy
    socjalnej, co spowoduje lawine bezdomnych, kradzieze, zamieszki na ulicach i
    generalnie niezly burdel.

    Polska jest krajem pelnym ekspertow - wszyscy co do jednego znaja sie na
    pilce noznej, leczeniu nowotworow i teraz nawet ekonomii. Tylko jakims
    dziwnym trafem, 40 milionow ludzi nie potrafi wybrac 400 sposrod tych
    ekspertow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2010-07-06 15:37:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i0vah9$28k9$1@news2.ipartners.pl...

    > Czyli wystarczy obsadzić parlament i fotel prezia właściwymi ludźmi.

    Właśnie taki stan mamy, przynajmniej dopóki PSL się nie zbiesi.
    Tak dogodnych warunków do sensownych reform dawno nie było i długo nie
    będzie.
    Jak tego nie wykorzystają to polecą w niebyt.

  • 37. Data: 2010-07-06 16:27:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jakzesz ty wyliczyl ze w kilkusettysiecznym Wroclawiu rejestracja
    > podatku od psa zajmuje sie parudziesieciu ludzi ?

    nie wiem ilu sie zajmuje ale oficjalny komunikat miasta byl z pare miesiecy
    temu, ze koszt utrzymania tego podatku przekracza wplywy z niego. Trudno mi
    wyjasnic inne koszty utrzymania podatku jak wzywanie do jego zaplaty,
    przyjmowanie i ewidencjonowanie wplat/klientow itp.

    > Buahahaha :-)
    > Utrzymanie aparatu sciagania VAT baaaaardzo naciagajac - bo wciagnijmy
    > cala policje podatkowa w to - to okolo 1-2% kasy jaka panstwo ma z VAT.

    ale ja nie pisze o skasowaniu ustawy o VAT i podatku samego w sobie. Ja
    mowie o maksymalnym uproszczeniu. Masz placic od wartosci dodanej oraz jako
    konsument (takie jest zalozenie VAT). I tyle. Mozna to na jednej stronie
    zmiescic.

    Po co wszystkie ograniczenia w odliczeniach, warunki, przypadki i takie tam.
    Proste jak cep. Nie trzeba ludzi od strony przedsiebiorcow aby wyprodukowac
    zeznanie podatkowe (oszczednosc), nie trzeba zastepow urzednikow aby to
    wprowadzac do komputera i sprawdzac (kolejne oszczednosci), nie trzeba
    organu do pilnowania czy ktos dobrze odlicza VAT od samochodu
    (oszczednosci).

    Icek

  • 38. Data: 2010-07-06 16:28:48
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    socjalnej, co spowoduje lawine bezdomnych, kradzieze, zamieszki na ulicach i

    teraz tych urzedasow utrzymujemy z publicznej kasy. Jak pojda na bezrobotne
    to conajwyzej stan sie nie zmieni. Choc trudno mi dac wiare, ze taki ktos
    nie bedzie chcial pracowac tylko bedzie chcial sie opierdalac na kuroniowce

    Icek

  • 39. Data: 2010-07-06 16:30:27
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wiesz ile wynosilaby srednia emerytura ZUSowska bez tej doplaty ?
    > Okolo 600zl miesiecznie, zamiast 1500 obecnie.
    > Kto zdecyduje sie na taki krok gdzie emeryci to kilkumilionowy elektorat ?

    nie no pewnie, masz racje. Do czasu jak ten elektorat bedzie wiekszy niz Ci
    co na nich placa nic sie nie zmieni. Jak wiecej warty bedzie glos ludu
    placacego niebotyczne oplaty na ZUS to nastapi zmiana.

    > Skad takie wyliczenia ?
    > Czy to koszt utrzymania wszystkich urzednikow czy tylko zwiazanych z
    > poborem VAT ?

    nie, to jest kwota wynagrodzen rocznych i premii pracownikow budzetowki (bez
    emerytur, doplat i takich tam).

    Icek

  • 40. Data: 2010-07-06 16:33:01
    Od: PaPi <...@...3>

    > nie wiem ilu sie zajmuje ale oficjalny komunikat miasta byl

    Masz to niego linka jakiegos ?

    > ale ja nie pisze o skasowaniu ustawy o VAT i podatku samego w sobie. Ja
    > mowie o maksymalnym uproszczeniu. Masz placic od wartosci dodanej

    Pomyslales co bedzie sie dzialo z firmami, ktore kupuja np. czesci do
    ich produkcji, ktore musze przejsc przez kilka/kilkanascie firm ?
    Przeciez oznaczaloby to wzrost cen, im bardziej skomplikowany produkt (i
    wymagajacy wiecej etapow produkcji) tym wyzsza jego cena.