  • 11. Data: 2011-01-13 23:42:17
    Temat: Re: czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > To, że jeżdżą, to raczej mało znaczy.

    no tak, mocny argument. to przepraszam w takim razie.

  • 12. Data: 2011-01-14 07:29:42
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "gregor" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy
    > siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec mechanik
    > znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja wspawal ...
    >
    > teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi
    > kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie dlawi
    > i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo podejzewam, ze
    > bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

    Ja bym sprawdził sonde lambda czy jest dobrze podłączona i nie ukręcona.

  • 13. Data: 2011-01-14 11:02:39
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-13 23:42, marek pisze:

    > no tak, mocny argument. to przepraszam w takim razie.

    Następuje degradacja osiągów. Z reguły niezauważalna dla użytkownika,
    gdyż nie jest nagła, lecz rozciągnięta w czasie i przebiegu auta.
    Potem, gdy nagle trzeba wymienić praktycznie cały układ wydechowy, to
    się okazuje, że auto dostaje "drugie życie".
    To samo jest z uniwersalnymi gadżetami "tuningowymi" - strumienice,
    pseudosportowe tłumiki, itp. Ich założenie nie gwarantuje polepszenia
    osiągów, a często ich pogorszenie (tylko tego nie ma w ulotkach
    reklamowych/opisach aukcji). Tylko tu, mało który domorosły tjuner
    przyzna się do tego, że wyrzucił kasę w błoto.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2011-01-14 11:28:04
    Od: "marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > osiągów, a często ich pogorszenie (tylko tego nie ma w ulotkach
    > reklamowych/opisach aukcji). Tylko tu, mało który domorosły tjuner przyzna

    aha. i to wszystko tlumaczy "przegrzewanie sie zaworow". nie mam wiecej
    pytan, "specjalisto".

  • 15. Data: 2011-01-14 12:02:44
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > aha. i to wszystko tlumaczy "przegrzewanie sie zaworow". nie mam wiecej
    > pytan, "specjalisto".

    Drogi @marku, czy obśmiewasz moją wypowiedź, bo Twoja inżynierska wiedza z
    zakresu silników, termodynamiki, mechaniki płynów, akustyki wyklucza
    możliwość powstawania problemów o których napisałem? Czy po prostu nie
    czytałeś nigdy o tym w AŚ i nie widziałeś w TVNTurbo, więc śmiejesz sie jak
    niektórzy na widok sera?

    jak (wszystkim?) wiadomo na początku układu wydechowego jest bardzo duża
    pulsacja ciśnienia. Mamy tam zjawiska falowe, rezonansowe itp. Zwężka w tym
    miejscu to nie zwykły opór, a miejsce powstawania odbić, generator fal
    stojących itd.

    ile na grupie jest pytań - "muszę naprawić głowicę, jaki warsztat możecie
    polecić?" Skąd wiesz ile z tych awarii jest następstwem innych
    wcześniejszych niefachowych napraw?

    Paweł

  • 16. Data: 2011-01-14 12:15:29
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Drogi @marku, czy obśmiewasz moją wypowiedź, bo Twoja inżynierska wiedza z

    drogi PawLe. Twoja inzynierska wiedza nie ma nic wspolnego z moja
    praktyczna. na tym zakoncze.

  • 17. Data: 2011-01-14 12:34:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-14 12:15, marek pisze:

    > drogi PawLe. Twoja inzynierska wiedza nie ma nic wspolnego z moja praktyczna. na
    tym zakoncze.

    Wielokrotnie dysponując tylko moją "inżynierską" wiedzą z zakresu mechaniki, fizyki
    oraz logiki ogólnej, musiałem poprawiać po, lub naprawiać rzeczy z którymi "praktycy"
    i "profesjonaliści" sobie zwyczajnie nie poradzili.

  • 18. Data: 2011-01-14 17:58:44
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

> [...]
    > i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo podejzewam, ze
    > bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

    Podepnę się pod temat.

    Mój pacjent to FIAT UNO 1.0 FIRE 97'.
    Objawy te same, dławi się i robi kangurki na 2 biegu.
    Potem jak się rozchula to jakoś idzie.
    Wcześniej gasł po nagrzaniu się, przejechałem nim 1-2km i gasł na AMEN.
    Nie udawało się go odpalić (brak iskry), dopiero na drugi dzień (10-12
    godzin stania) palił od ręki.

    Przestał całą zimę pod blokiem, teraz pali na dotyk, nie gaśnie (może się
    teraz nie przegrzewa).
    Ale kangurki zostały.

    Paliwo podaje, wszystko co ma związek z iskrą zostało wymienione (cewka,
    aparat zapłonowy, świece, kable).
    Czy sonda lambda może być przyczyną takich objawów?
    Wymieniałem też tłumik końcowy, ale to była wymiana na nowy tłumik ze sklepu
    (rzemiosło).

    Teraz o początku choroby (o ile ma to związek).
    W ubiegłym roku w okresie powodzi przejechałem moim UNO przez wylaną rzekę.
    Wody było po kostki w kokpicie. Przeszedł bezproblemowo, jak barka na Odrze
    :)
    Problemy z gaśnięciem i kangurkami zaczęły się 2-3 miesiące później.

    Dodatkowy objaw, nie wiem czy związany.
    Na wolnych obrotach widać jak "faluje" oświetlenie z przednich reflektorów.
    Na wysokich obrotach też faluje, ale ze znacznie wyższą częstotliwością.
    Wymieniłem szczotki i regulator napięcia w alternatorze, bez poprawy.
    Podejrzewam, że alternator dostał jakieś wewnętrzne zwarcie, albo padły
    diody.

    Generalnie autko to trup i nadaje się na złom. Jeżdżę już nowszym sprzętem
    ze stajni Forda.
    Ale zanim UNO oddam na złom (OC i przegląd do maja) chciałem się z nim
    pobawić i dojść co było przyczyną moich kłopotów.

    Będę wdzięczny za podpowiedzi co należałoby sprawdzić i ewentualnie
    podmienić.
    Mam do dyspozycji drugiego UNO na chodzie (od kolegi), ale przecież nie
    przełożę połowy auta "na próbę".

    Robert

  • 19. Data: 2011-01-15 20:57:18
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > drogi PawLe. Twoja inzynierska wiedza nie ma nic wspolnego z moja
    > praktyczna. na tym zakoncze.

    Mi wystarczy, że widziałem głowicę pewnego auta, którego właścicielka
    długo dość jeździła z problematycznym (stwarzającym spore opory)
    katalizatorem. Deptała coraz mocniej, bo auto coraz słabiej jechało.
    Auto paliło coraz więcej. Aż głowica powiedziała "dziękuję za
    współpracę". Problemem były gniazda zaworów wylotowych. Tam już nie było
    mikropęknięć, tam były spękania widoczne gołym okiem.
    Auto to Fiesta Mk IV, silnik 1.25 75KM.

  • 20. Data: 2011-01-26 13:21:34
    Od: gregor <c...@g...pl>

    chcialbym poinformowac (bo byl liczny odzew), ze objawy dlawienia nalge
    znikly i na 100% nie byla to wina siatki (no chyba, ze sie cos tam
    poprzepalalo i teraz jest ok :)

    gregor