  • Data: 2009-02-23 17:50:11
    Temat: Re: czy mogę prośić o pomoc w wyborze APARATU kompaktowego?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Feb 2009, Dariusz Gasior wrote:

    > Fakt jest, ze "lustrzanka" i "kompakt" nie sa antonimami. W zasadzie
    > "lustrzanka" nie musi miec wymiennej optyki, nie jestem pewien czy w
    > przypadku sprzetu analogowego byly takie

    Były. Wiem z grupy dla jasności - nie miałem nigdy w ręku.

    > Z kolei aparaty systemu u4/3 wskazujac na dziure w polskiej terminologii.

    s/polskiej //

    :)
    Zdaje się *nikt* nie nazwał dotąd takiej konstrukcji, jaka była
    powszechnie używana w kompaktach.
    Zaszłości historycznej nie ma, bo ostrzenie online na filmie nie
    bardzo by się sprawdzało :) a w międzyczasie wszyscy łatali tę
    dziurę terminologiczną korzystając z *inne*, ortogonalnej do
    podziału dalmierzowiec/lustrzanka/dwuobiektywowiec cechy, czyli
    właśnie kompaktu.
    Mniej więcej tak jakby (przyrównując pięść do nosa) używać (dawniej)
    określenia kompakt zamiast TL :) (chyba wszystkie twin-lens
    miały niewymienne obiektywy?)

    > moim zdaniem, sformulowanie "aparat kompaktowy z wymienna optyka" (okreslenie
    > "kompaktowy" wskazuje na integracje elementow skladowych, ale nie wskazuje na
    > jej stopien)

    Hm... mi się nie podoba ;)
    Ale prawdę mówiąc nastawiam się na to, że się wbrew logice przyjmie.
    Tak jak "samochód" (kazałbym CHODZIĆ wszystkim użyszkodnikom to by
    zajarzyli o co - nomen omen - chodzi, a zdaje się to słowo wybierano
    metodą głosowania :))

    pzdr, Gotfryd