  • Data: 2012-08-17 14:52:19
    Temat: Re: czy ktos sie z tym spotkał
    Od: p...@s...ca szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, August 16, 2012 11:11:06 AM UTC-6, Wieslaw Bicz wrote:
> [...]
    pozostawia jedynie małą szczeline między nimi . Doprowadzamy z jednej strony wodę , i
    wprawiamy wałek w ruch obrotowy. Widzialem konstrukcje dysków miedzy którymi woda w
    wyniku ich obrotów z wysoką wydajnością zamieniała sie w parę , używaną pózniej do
    ogrzewania. Były to skomplikowane ustrojstwa . Moje pytanie jest następujace: czy
    ktoś spotkał sie z tym tematem - jaka była by optymalna szczelina miedzy wałkiem a
    rurą, jakie były by optymalne obroty, czy ktoś już badał taki układ ?

    (cylindrze) zamiast typowego tłoka zainstalować tłok ale o średnicy mniejszej od
    cylindra o powiedzmy milimetr. Cylinder wypelniony z obu stron tłoka cieczą i
    napędzany mimośrodowym układem napędowym. Czy wystąpi podobne zjawisko wzrostu
    temperatury? Z jaką sprawnością? Ciepło można było by odbierać instalując radiator
    na zewnętrznych ścianach cylindra. Ma to jakiś sens?

> [...]
    >
    > wiele, tylko niszczy materiał.
    >

    > To samo będzie robił tłok.
    >

    > Co lepsze, to zależy od tego, jaki ruch jest wygodniejszy.

    Widzialem te dyski , jakaś firma w US produkuje takie pompy ciepła. Mój pomysł z
    wałkiem podsuneła mi idea grzania rury zamiast zbiornika w kolektorach słonecznych
    tak aby temperatura cieczy w miare przepływu rosła . Tego zjawiska nie mamy w
    przypadku grzania tej samej ilosci płynu w zbiorniku.Jeśli dało by sie w takim
    układzie podnieśc temperature wystarczająco wysoko , to może udało by sie przegrzać
    parę.