  • Data: 2010-01-12 00:05:37
    Temat: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.hkbg2j.9ek.Zbylut@NoWhere.zzz...
    > Mariusz Kruk zapodal(a):

    > Wtrącając się: kiedyś mieliśmy ten temat ze znajomymi z 'niepoddańczych'
    > krajów, którzy mają na swoich klawiaturach znaki narodowe. Oni obserwując
    > nasza sytuację - czyli klawiaturę US ze znakami narodowymi z altem
    > wykazywali pewną 'zazdrość' - twierdząc że jest to rozwiązanie
    > uniwersalne,
    > wygodne (np brak problemu z kupnem laptopa z właściwą klawiaturą), była
    > też mowa o 'cyfrach z shiftem'. A także zdziwienie, że się oparliśmy
    > pędowi
    > do modyfikacji układu klawiatury:)
> [...]

    Ja tez uwazam, ze uklad programisty jest bardzo dobry, ale glownie dla
    programisty :)
    Tudziez dla osob, ktore nie uzywaja za bardzo polskich liter...
    Osoby uzywajace polskich znakow juz sie oczywiscie przyzwyczaily, ale to nie
    znaczy, ze da sie zrobic lepszych (bardziej ergonomicznych) ukladow. Ale
    tutaj nie da sie kopiowac od innych, bo kazdy z krajow ma inne warunki (np
    inna liczbe znakow spoza lacinskiego alfabetu).

    Co ciekawe - ostatnio robilismy testy z nietypowa klawiatura - prostokat
    zblizony do kwadratu, klawisze jeden pod drugim (a nie po skosie, jak to
    jest w normalnych) oraz uklad abcdefg (czyli jak leci - czasem takie
    klawiatury spotyka sie na stacjach benzynowych).
    I smiesznie wyszlo, bo najbardziej narzekaly osoby, ktore najmniej maja do
    czynienia z komputerem, pozostale jakos sobie radzily.

    Pozdrawiam
    Michal