  • Data: 2010-01-26 14:03:45
    Temat: Re: czy ktos ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    OIDP:

    Cena klawiatury od IBM była stare 4,6 mln PLZ czyli dzisiejsze 460 zł przy
    tamtej starej sile nabywczej, podobna niewiele niższa była cena w Dellu.

    Olivetti za to był za 1,6 mln PLZ, czyli powiedzmy 160 zł.

    Strasznie trudno było kupić, m.in. dla Sejmu dostarczali.

    Niestety obydwa obecne układy klawiatury mają spore wady, w tzw. polskim
    (maszynistki) m.in. fatalne wpisywanie dużych liter, przydałoby sie
    połączenie obydwu standardów maszyniski i programisty w jeden (małe litery
    bezpośrednio na klawiaturze jak u maszynistki, dodatkowo znaki zł i
    paragrafu, a duże litery z Shift-em i ALT-em jak u programisty).

    Dodatkowo przydałyby się mapowania klawiatur brytyjskiej i niemieckiej do
    polskich znaków z prawym ALT-em, żeby nie trzeba było takich klawiatur
    wyrzucać lub oklejać.

    Niestety czarny sen Mikołaja Reja:

    Zycz Polacy jak gęsi i swojej klawiatury nie maja, to wujek Bill zrobił co
    chciał po swojemu.

    -----

> [...]
    > Ale sie nie sprzedawaly.
    > Za to cena takiej osobnej klawiatury przekraczala cene US co najmniej
    trzykrotnie.
    > Nie ma co zapominac tez, ze na poczatku komputerow uzywali tylko osoby
    > powiazane z informatyka, a maszynistki przesiadly sie na komputery duzo
    pozniej.
    > Dlatego standard plprog powstal dla innej grupy docelowej.
    > I jest on duzo wygodniejszy ze wzgledu na programowanie w jezykach
    stworzonych na bazie US.
    > O polskich znakach w komputerach bylo sporo pozniej, stad adaptacja
    istniejacych standardow do polskich strzech.
    > Tak czy siak - dzisiaj masz niemal pelna swobode.
    > Mozesz spokojnie zamowic sobie np. laptop DELLa, Lenovo czy HP z klawiatura
    w ukladzie 214 i w takim ukladzie pisac.
    > Nie wspominajac o klawiaturach do PC.
    > I mozesz namawiac, zeby tego ukladu uzywali inni :)
    > Chociaz ja doceniam plprog w korporacyjnych zastosowaniach, szczegolnie
    podczas uzywania korporacyjnych standardow (WIndows XP US + lokalne MUI).
    > Widze, jakie problemy maja francuscy i niemieccy informatycy jak napotykaja
    na standard US :)