  • Data: 2011-03-04 11:45:47
    Temat: Re: czy istnieje takie OC ?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może i nie warto, ale generalnie jestem przeciwnikiem
    > ograniczania odgórnie
    > warunków, na jakich można zawierać OC.

    Ale nie sądzę żeby to było odgórnie ograniczane, choć może
    się mylę. Po prstu TU "kalkuluje" składkę. Jeśli teraz nagle
    wprowadzamy wariant tego "udziału własnego". Okaże się że
    połowa kierowców z niego skorzysta i wpływy TU znacząco
    spadną. Czyli żeby utrzymać właściwy (nieważne czy słuszny
    czy nie) bilans TU musi... podwyższyć składki ;-))). Musi to
    zrobić ponieważ może nie być w stanie nagle pokryć 100%
    wypłat odszkodowań z 80% wpływających składek, czyli musi
    utworzyć rezerwę. Myślę że po prostu kółko się zamknie i
    niewiele się zmieni... Przybędzie jedynie kłopotów...