    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy i jak reperowac te wtyczke do lamki ledowej?
    Date: Thu, 2 Nov 2023 22:28:57 +0100
    <uhu5p9$pqh1$1@news.icm.edu.pl>
    <ui07jc$mmd$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ui0hqo$108sd$2@news.icm.edu.pl>

    W dniu 2023-11-02 o 17:13, io pisze:

    > A gdzie Ty wtedy taki rower z przerzutkami kupiłeś?! Ja o przerzutkach
    > to mogłem tylko pomarzyć. Jak nastały nowe czasu to rzucili rowery z
    > przerzutkami za 100zł (!!!), no i jakoś nie chce mi się zepsuć.

    Ja z tamtych czasów kojarzę dwie 'kolarzówy'. Albatros z przerzutką z
    tyłu (manetka na ramie) i 'Kobuz' - to samo, ale bez przerzutki.

    Za młody byłem, aby rozumieć skąd i gdzie i jakim cudem, ale skądś tata
    się dowiedział, że w jakimś sklepie w Sopocie rzucili rowery.
    Pojechaliśmy (ja, brat i tata) do Sopotu. Były 3 sztuki Albatrosów. W
    każdym można się było o coś przyczepić, ale sprzedawca nie marudził (nie
    wiem, czy tata coś tam musiał za to...) i pozwolił nam z tych 3 złożyć
    sobie dwa. Kupowaliśmy chyba ze 2 godziny przekładając różne części (nie
    tylko koła) wielokrotnie. Ja dostałem z zieloną ramą, a brat z niebieską.

    Jeszcze więcej szczęścia miałem z butami narciarskimi, ale to wiele lat
    później - 79 rok (liczę według tego na którym roku studiów to było).
    Mieliśmy kupić Tatry (za 3000), ale w jednaj parze kapeć był
    zmasakrowany, że nie dało się nogi włożyć, a w drugiej przy próbie
    zapięcia sprzączka wystrzeliła o mało nie tłukąc szyby. Wtedy gość
    powiedział, że mają jakieś sprowadzone dla sportowców buty 'Dynafit' i
    oni sobie powybierali a te co zostały trafiły do sklepu.
    Pasowały jak ulał (ale kosztowały 4300).
    Tatry po 3..4 latach pękały (brakowało jakiegoś importowanego dodatku do
    plastiku), a ja w tych Dynafitach jeździłem jeszcze w 2005 roku (czyli
    co najmniej 26 lat).
    Pamiętam jak na krzesełkach w Małym Cichym jakaś kobieta tłumaczyła
    córce, że teraz to ona najpierw musi sobie kupić buty, bo te mają już 16
    lat. Nic nie mówiłem, ale jak sobie wtedy policzyłem to mi wyszło, że
    mam na nogach buty 26 letnie. Czy to był ich ostatni rok - nie jestem
    pewien, ale możliwe.

    > A mówisz o dobrym czy o tanim? Kupiłbyś porządny to by taki był.

    Masz rację. Mówię o tanim. Ale z kupieniem dobrego miałbym problem. Bo
    cena nie koniecznie musi świadczyć o jakości, a wszystkie wyglądają na
    oko ładnie.
    P.G.