  • Data: 2023-10-31 16:12:22
    Temat: Re: czy i jak reperowac te wtyczke do lamki ledowej?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-10-31 o 02:25, 1634Racine pisze:

    > normalny czlek naszych czasow, wyrznal by lampke do kosza, kupil nowa
    > chinszczyzne za 60-100zet, ja reperuje za 25 zet. Dlaczego chce miec
    > czas na to? Pewnie dlatego, ze cos mi sie nie zgadza z czyms, gdybym
    > kupil na pstryk nowa.

    Kiedyś wszystko się naprawiało i według mnie to jest dobre 'dla Planety'
    podejście. Więc jak najbardziej pochwalam to co zrobiłeś.

    W jednym odkurzaczu zepsuł mi się zwijacz kabla - iskrzyło i nie
    kontaktowało na obrotowym połączeniu.
    Drugim takim samym odkurzaczem najemca (student arab - dwie lewe ręce)
    odkurzał wodę i cały silnik zardzewiał.
    No to (7 lat temu) z dwóch zrobiłem jeden, a 5m kabel od drugiego
    przerobiłem na przedłużacz. Odkurzacz służy nam do dziś (przedłużacz też).

    Jak w 2006 wprowadzali dyrektywy WEEE i RoHS to nie mogłem się nadziwić
    normom ile to kg zużytego sprzętu na jednego mieszkańca co roku ma być
    zbierane. To jakieś dane z kosmosu. Przecież nikt normalny tyle sprzętu
    nie wyrzuca.
    Pierwszą zmywarkę, którą kupiliśmy z żoną w Pewexie w 1987r używaliśmy
    ponad 15 lat. Wielokrotnie w niej to i owo naprawiałem, nawet zmieniając
    nieco konstrukcję bo miała wbudowany mechanizm samo-zepsucia tuż po
    rocznej gwarancji (pierwszy raz zepsuła się jak miała około 1,5 roku).
    P.G.