  • Data: 2023-11-01 19:35:09
    Temat: Re: czy i jak reperowac te wtyczke do lamki ledowej?
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.11.2023 o 01:57, Adam pisze:

    > Jakie dziadostwo???
    > Jak kupowałeś sprzęt, to najczęściej dodatkowo były schematy, czasem
    > dokumentacje DTR (np. do silników stacjonarnych, kompresorów, hydroforów
    > itp), był szeroki dostęp do części zamiennych.
    > Zresztą często do sprzętu byłu dodawane części zamienne.
    > Sprzęt był projektowany tak, aby był w miarę łatwo naprawialny i aby służył
    > długo.
    > Dane techniczne były podawane rzetelnie.
    > Jeśli przykładowo na silniku pisało, że ma 1,5kW - to tyle miał.
    > Jeśli na wzmacniaczu było, że ma 25W mocy - to tyle miał mocy w sinus, a
> [...]

    Powszechne dziadostwo. Sprzęt był słaby. Wkładano do magnetofonu
    dziadowskie głowice i dziadowskie mechanizmy. Dziadowskie taśmy były.
    Dobrze znane wady nie były eliminowane. Pralki naprawiano bo się psuły i
    było to konieczne a nie dlatego, że można było. Samochodopodobnego
    malucha nie dało się nie naprawiać i nie konserwować. Tak samo rowery.
    Winda regularnie stawała między piętrami. Telewizor nie miał pilota a
    jego kineskop po 3 latach zgubił kolory. Nie kojarzę by cokolwiek było
    naprawdę dobre i trwałe. Może poza ruską lodówką. No ale to ruską.

    Dzisiaj przede wszystkim ludzie nie chcą naprawiać. Bo mogą kupić coś
    współcześniejszego. Nie muszą jeździć 40-letnim maluchem i jubilatem.