    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy i jak reperowac te wtyczke do lamki ledowej?
    Date: Mon, 30 Oct 2023 13:35:21 +0100

    > A tak przy okazji... jak sprawdzić bez ryzyka który fazowy?

    Kiedyś pisałem, że mam w kuchni w kablu do żyrandola na stałe fazę na
    żółto zielonym, o czym nie wiedziałem. Dopóki miałem drewniany żyrandol
    przewód nie był podłączony.
    Jak zmieniłem żyrandol na metalowy to go 'uziemiłem'.
    Jak kiedyś spaliła się żarówka i ją wymieniałem to się dziwiłem, że jak,
    stojąc na podłodze przesuwam ręką po rurce będącej elementem żyrandola
    to odczuwam jakąś taką jakby nie gładkość powierzchni tej rurki.
    Potem doszedłem do tego, że to przez to, że żyrandol był na fazie.

    Można to uznać, za metodę sprawdzenia (fazowy delikatnie mrowi przy
    przesuwaniu palcem po nim).
    Gorzej z byciem przekonanym, że jest to 'bez ryzyka'.
    P.G.