    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: czy gdyby usenet padł
    Date: Tue, 17 Apr 2012 18:08:26 +0200

    W dniu 17.04.2012 14:15, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > w sensie jakies firmy ktore utrzymują w polsce serwery
    > do usenetu odstapily od tego, ktos byłby w stanie założyć
    > taki serwer ze swojej strony? (nie znam sie na tym i nie
    > wiem jak to jest ale takie mnie naszlo zapytanie)

    Nie gdyby padł, a już padł. 10 lat temu tu było zycie. Teraz większość
    grup jest martwa. Kilka o silnej tradycji się trzyma, ale też coraz
    bardziej się wykruszają dyskutanci.

    Serwery też są stopniowo wyłączane. Onet wyłączył swój, WP wyłączyła.
    Interia chyba jeszcze działa, ale tam już od dawna działało marnie i
    gubiło listy. W tej chwili jedynie Gazeta.pl jeszcze utrzymuje serwer w
    Polsce z większym rozmachem. Ale pewnie i oni, wzorem onetu niedługo
    wyłączą i wtedy już nie zostanie nic (niby jest jeszcze neostrada, ale
    to serwer tylko dla klientów TPSA).

    Generalnie czasy UseNetu się już skończyły. Teraz są fejsbuki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek