  • Data: 2009-07-26 08:13:34
    Temat: Re: czy da sie...?
    Od: Anjay <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MZ pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy da się wykonać zdjęcie z małą głębią ostrości używając lampy?
    > Warunki oświetleniowe są takie pół średnie, że trzeba zastosować iso 800
    > (max. skala to 1600) i przy takim iso już wychodza lekkie szumy.
    > Czy stosujac lampe zewnetrzna i odbijajac swiatlo o sufit da sie zrobic
    > zdjecie z mala glebia ostrosci, czy nie da sie? Jakie parametry trzeba
    > by bylo ustawic?
    >
    > Przepraszam za takie laickie pytanie, ale mam nadzieje, ze mnie nie zjecie
    >
    > Z gory dzieki za pomoc
    > heyoo

    mała głębia ostrości, czyli główny motyw ostry, reszta rozmyta ?

    spróbuj dłuższy czas i synchronizację na drugą kurtynę
    np 1/30 s, mocno otwórz przesłonę (czyli f/2.8), lampę odkręć do tyłu.
    Lampa wówczas będzie tylko doświetlać, a nie walić całą mocą próbując
    oświetlić całą scenę. jeśli nadal będzie prześwietlać, ustaw na lampie
    korektę np -2 EV. Iso podbij do akceptowalnego poziomu (np 400)

    moim zdaniem miałeś prześwietlone bo lampa waliła na maksa

    mam 400D i 580EXII.

    Pozdrawiam
    Andrzej