  • 81. Data: 2017-04-25 23:01:09
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-25 o 22:39, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    > wiadomości news:58ff2eaf$0$15194$65785112@news.neostrada.pl...

    > O ile pamiętam, platyna jest katalozatorem spalania wodoru w tlenie.
    > Jakiś podręcznik, nie pamiętam, czy chemii, czy fizy, zeznawał, że
    > blaszka platynowa włożona do mieszanki wodoru z tlenem, potrafi rozgrzać
    > sie do czerwoności.

    Fajne i proste doświadczenie: do zlewki/szklanki nalewamy troszkę
    acetonu. Rozgrzewamy drut miedziany i wkładamy do zlewki blisko
    powierzchni acetonu. Miedź katalizuje utlenianie i drut się rozgrzewa,
    trzeba troszkę pokombinować z drutami o różnych średnicach. Uwaga: jeśli
    drut jest cienki to potrafi się stopić, wtedy kropla wpadnie do acetonu
    i ten zapali się.

    > Przyklejałeś... chodziło o właśnie katalizę tego spalania, że się
    > zgrzewało, czy z uzyskiwanego płomienia grzało się połączenie, aby się
    > scaliło?

    Chodziło o połączenie płytki z drutem, celem było zrobienie elektrod do
    miareczkowania dead-stop. Robiłem to jakieś 15 lat temu, elektrod używam
    do dziś.

    P.P.

  • 82. Data: 2017-04-25 23:07:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > rozgrzać sie do czerwoności. Jako, że Pt jest metalem zdecydowanie
    > szlachetnym, nie kojarzę, by towarzyszyła temu jakaś reakcja chemiczna

    Nie tylko z wodorem tak można. Japończycy robią piecyki spalające
    katalitycznie naftę. Najmniejsze z tych piecyków mają wielkość
    zapalniczki. Siedzi tam jakiś ceramiczno-metalowy katalizator.
    Nie wiem jak się tam uruchamia reakcję, w każdym razie nie ma tam
    płomienia, a diwajs jest mocno ciepły. Można sobie taki ogrzewacz
    wrzucić na noc do śpiwora, mozna nosić w kieszeni. Japoniec w ogóle
    sprytny jest, wie gdzie ma jaką żyłę czy tętnicę, wkłada sobie tę
    zapalniczkę gdzieś w odpowiednie miejsce w gaciach -- i już mu całemu
    ciepło na mrozie.

    Jarek

    --
    Sarenka na mrozie nie może
    Czeka na ciepły oddech

  • 83. Data: 2017-04-25 23:07:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-25 o 23:01, Paweł Pawłowicz pisze:
    [...]
> [...]
    > trzeba troszkę pokombinować z drutami o różnych średnicach. Uwaga: jeśli
    > drut jest cienki to potrafi się stopić, wtedy kropla wpadnie do acetonu

    O, jest tutaj:

    https://www.youtube.com/watch?v=bczUv043XtY

    P.P.

  • 84. Data: 2017-04-25 23:18:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Pogłoski o trujących właściwościach ciężkiej wody są ciężko przesadzone.
    > Musiałbyś pić ciężkiej wody jakąś 1/4 całkowitego spożycia wody przez
    > kilka dni, żeby się zatruć. Okazjonalna szklaneczka w ogóle nie ma
    > znaczenia.

    Niektórzy twierdzą wręcz, że:

    https://rafzen.wordpress.com/2015/07/20/czy-mozna-pi
    c-ciezka-wode-w-cenie-300-usd-za-litr/

    (podejrzewam, że na włosy dobrze robi).

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2017-04-26 04:56:02
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Niektórzy twierdzą wręcz, że:
    >
    > https://rafzen.wordpress.com/2015/07/20/czy-mozna-pi
    c-ciezka-wode-w-cenie-300-usd-za-litr/

    To i znów dzieciacza wręcz ciekawość świata, z tą różnicą, że nie nazywam
    się Staś pytalski i nie mieszkam przy ulicy Trybunalskiej.
    Cobybyłogdyby (pomijam koszty, chodzi mi o czystą ciekawość)
    - prot zastąpić deuterem:
    w cząsteczce metanu
    w cząsteczce epp..hhik.. alhlhluuu eeffefylowego :) (mam nadzieję, że
    rozczytaliście żart?)
    w cząsteczce stearyny/parafiny/ w ogóle tych woskowych spraw
    w olejach organicznych i nieorganicznych (taki do auta chociażby, czy towot
    (tak, wiem, to smar))
    w cząsteczce acetylenu (rozumiem, że karbid z wodą cieżką takowy
    wyprodukuje?)
    w kwasie siarkowym (jak wpłynie na działanie akumulatora w aucie?) (i jak by
    w ogóle wpływało to na właściwość kwasów i zasad?)
    zalać akumulator wodą deuterodestylowaną
    mieszanka światłopiorunująca chloru i wodoru, była w oparciu o deuter?
    cząsteczka siarkowodoru...
    ... i w ogóle białka... gdyby zamiast C237H386O78N58S2, było
    C237D386O78N58S2 (albumina; niestety, nie mam odpowiedniej czcionki dla
    przejrzystszego zapisu)
    w benzynie/ropie/gazie, jako paliwie do auta... oraz jako gaz ziemny do
    kuchni...

    - podlewać kwiaty wodą cieżką (z zestawem mikroelementów, na procie i na
    deuterze)
    itd.

    Zastanawiam się, gdybym np. przyjął zakład, albo chciał kogoś nastraszyć,
    gdybym zgodnie z prawdą, miał na stole dwie szklanki z wodą, jedna ze
    zwykłą, druga z ciężką, że oto woda cieżka, właśnie ją wypiję, oczywista,
    zeby nie przegiąć, nie powtarzsałbym tego co rusz, zresztą nadmiar zwykłej
    wody też może zabić.
    Albo, gdyby jedna szklanka była w ogóle niegroźna, zastosować taki myk - ja
    wypijam jedną, druga osoba drugą. w trakcie oznajmiam, co zawierają szklanki
    i badam reakcję. Chodzi mi o to, aby przez przypadek nie zaszkodzić tej
    drugiej osobie, jeśli wskutek mojej pomyłki, czy celowego zakładu, ona tę
    ciężką wodę wypiła, żeby się nie okazało jakieś uczulenie, mogące skutkować
    czymś poważnym.
    Tak samo, aby wiedzieć, czy jeśli w ramach dowcipu dla nowicjuszy (tej, leć
    po kilwater do sternika; zasuwaj do majstra po wiadro fazy) ktoś by mi
    złożył propozycję wypicia wody ciężkiej, na ile bezpiecznie mogę takie
    wyzwanie przyjąć.

    Dzięki dyskusji z Wami zbieram przy okazji dane, do tego, aby wiedzieć
    potem, na co zwrócić uwagę, czego szukać, czego się spodziewać, jak odsiać
    szlam informacyjny, szum też.

    > (podejrzewam, że na włosy dobrze robi).

    Jeśli tak, to ja się nie sprzeciwiam.
    Jeszcze postaram się porozkminiać inne parametry, może policzę to i owo, czy
    uda się, czy nie... Heh... jeszcze jedno cobybyłogdyby... Słońce wypalało
    deuter (czy nawet tryt), zamiast protu?

    "Idź gówniarzu lekcje odrabiać" - tak się zabija (m.in. w szkole) ciekawość
    świata. Jest jeszcze jeden aspekt, ale o nim nie teraz.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 86. Data: 2017-04-26 10:14:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-26 o 04:56, HF5BS pisze:

> [...]
    >
    > "Idź gówniarzu lekcje odrabiać" - tak się zabija (m.in. w szkole)
    > ciekawość świata. Jest jeszcze jeden aspekt, ale o nim nie teraz.

    Prawdę mówiąc, nie wgłębiałem się w temat. Czytałem jednak doniesienia o
    bakteriach rosnących na pożywce zawierającej 25% ciężkiej wody, przy
    wyższych stężeniach D2O zaczynały się kłopoty. Może więc pomysł z
    wypiciem szklanki nierozcieńczonej ciężkiej wody nie jest najlepszy? Być
    może jest to właśnie kwestia stężenia?

    P.P.

    PS Z tym wzorem albuminy coś chyba pokręciłeś. Po pierwsze podawanie
    takich wzorów nie ma sensu, nic nie mówi o substancji, po drugie z
    Twojego wzoru wynika, że w albuminie są tylko dwa atomy siarki. Tu masz
    sekwencje różnych albumin:

    http://pfb.info.pl/files/kwartalnik/2_2007/czarnecka
    -koziolkiewicz.pdf

    Poszukaj literek C (cysteina) oraz M (metionina), każdy z tych
    aminokwasów zawiera jeden atom siarki.

    P.P.

  • 87. Data: 2017-04-26 11:48:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > wypiciem szklanki nierozcieńczonej ciężkiej wody nie jest najlepszy?
    > Być może jest to właśnie kwestia stężenia?

    Podejrzewam, że bardziej chodzi o stężenie H20 w D2O niż odwrotnie.
    Czyli żeby było dostatecznie dużo wody w czymś, co ją niemal doskonale
    udaje i z braku innych możliwości żywy organizm może dać się na podpuchę
    ze strony tego czegoś nabrać. To trochę co innego niż "stężenie trucizny"
    (czyli D2O w H2O). Taka subtelna różnica.

    Jarek

    --
    Zimna woda zdrowia doda.

  • 88. Data: 2017-04-26 12:44:57
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:58ffba98$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2017-04-25 o 23:01, Paweł Pawłowicz pisze:
    > [...]
    >
    > O, jest tutaj:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=bczUv043XtY

    No, faktycznie ciekawe :)
    Ale czy nie będzie bezpieczniej nad amoniakiem?
    https://www.youtube.com/watch?v=vLL-wACVH5M

  • 89. Data: 2017-04-26 17:10:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Sunday, April 23, 2017, 7:12:10 PM, you wrote:

    > Albo jako "gaz do zapalniczek". Tylko że jedne pojemniki są tak
    > skonstruowane, żeby po naciśnięciu zaworka leciał gaz, a inne - żeby
    > ciecz. :)

    Wystarczy pojemnik odwrócić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2017-04-27 12:11:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Smith" <d...@b...pl> wrote in message

    > Nie wiem, czy tam woda styka się bezpośrednio z metalem pod napięciem.
    > Jeszcze kilkadziesiąt lat temu były przepływowe nagrzewacze wody,
    > takiej kranowej, gdzie 220V z sieci było podłączone do elektrod
    > przepływającej wody. Moc grzania regulowało się odstępem elektrod.

    Ale woda z kranu a woda skroplona z powietrza to dwie różne rzeczy.
    Woda z kranu potrafi mieć rozpuszczonych 200 i więcej ppm soli.