eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Date: Wed, 26 Apr 2017 04:56:02 +0200
    <odflda$9l9$1@dont-email.me> <odfrf5$nd$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@4...net>
    <odgv7o$5n1$1@node2.news.atman.pl>
    <58fc7fa8$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <20Tdeoan5Iee6Nv8%gof@news.chmurka.net>
    <58ff0fb6$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <odo8je$hq6$1@node1.news.atman.pl> <odo90a$ov1$1@news.agh.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnofvfa2.ri2.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Niektórzy twierdzą wręcz, że:
    >
    > https://rafzen.wordpress.com/2015/07/20/czy-mozna-pi
    c-ciezka-wode-w-cenie-300-usd-za-litr/

    To i znów dzieciacza wręcz ciekawość świata, z tą różnicą, że nie nazywam
    się Staś pytalski i nie mieszkam przy ulicy Trybunalskiej.
    Cobybyłogdyby (pomijam koszty, chodzi mi o czystą ciekawość)
    - prot zastąpić deuterem:
    w cząsteczce metanu
    w cząsteczce epp..hhik.. alhlhluuu eeffefylowego :) (mam nadzieję, że
    rozczytaliście żart?)
    w cząsteczce stearyny/parafiny/ w ogóle tych woskowych spraw
    w olejach organicznych i nieorganicznych (taki do auta chociażby, czy towot
    (tak, wiem, to smar))
    w cząsteczce acetylenu (rozumiem, że karbid z wodą cieżką takowy
    wyprodukuje?)
    w kwasie siarkowym (jak wpłynie na działanie akumulatora w aucie?) (i jak by
    w ogóle wpływało to na właściwość kwasów i zasad?)
    zalać akumulator wodą deuterodestylowaną
    mieszanka światłopiorunująca chloru i wodoru, była w oparciu o deuter?
    cząsteczka siarkowodoru...
    ... i w ogóle białka... gdyby zamiast C237H386O78N58S2, było
    C237D386O78N58S2 (albumina; niestety, nie mam odpowiedniej czcionki dla
    przejrzystszego zapisu)
    w benzynie/ropie/gazie, jako paliwie do auta... oraz jako gaz ziemny do
    kuchni...

    - podlewać kwiaty wodą cieżką (z zestawem mikroelementów, na procie i na
    deuterze)
    itd.

    Zastanawiam się, gdybym np. przyjął zakład, albo chciał kogoś nastraszyć,
    gdybym zgodnie z prawdą, miał na stole dwie szklanki z wodą, jedna ze
    zwykłą, druga z ciężką, że oto woda cieżka, właśnie ją wypiję, oczywista,
    zeby nie przegiąć, nie powtarzsałbym tego co rusz, zresztą nadmiar zwykłej
    wody też może zabić.
    Albo, gdyby jedna szklanka była w ogóle niegroźna, zastosować taki myk - ja
    wypijam jedną, druga osoba drugą. w trakcie oznajmiam, co zawierają szklanki
    i badam reakcję. Chodzi mi o to, aby przez przypadek nie zaszkodzić tej
    drugiej osobie, jeśli wskutek mojej pomyłki, czy celowego zakładu, ona tę
    ciężką wodę wypiła, żeby się nie okazało jakieś uczulenie, mogące skutkować
    czymś poważnym.
    Tak samo, aby wiedzieć, czy jeśli w ramach dowcipu dla nowicjuszy (tej, leć
    po kilwater do sternika; zasuwaj do majstra po wiadro fazy) ktoś by mi
    złożył propozycję wypicia wody ciężkiej, na ile bezpiecznie mogę takie
    wyzwanie przyjąć.

    Dzięki dyskusji z Wami zbieram przy okazji dane, do tego, aby wiedzieć
    potem, na co zwrócić uwagę, czego szukać, czego się spodziewać, jak odsiać
    szlam informacyjny, szum też.

    > (podejrzewam, że na włosy dobrze robi).

    Jeśli tak, to ja się nie sprzeciwiam.
    Jeszcze postaram się porozkminiać inne parametry, może policzę to i owo, czy
    uda się, czy nie... Heh... jeszcze jedno cobybyłogdyby... Słońce wypalało
    deuter (czy nawet tryt), zamiast protu?

    "Idź gówniarzu lekcje odrabiać" - tak się zabija (m.in. w szkole) ciekawość
    świata. Jest jeszcze jeden aspekt, ale o nim nie teraz.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)