eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd? › Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
  • Data: 2017-04-25 11:08:44
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-24 o 20:22, HF5BS pisze:

    > No, to ja chcę trochę pobełtać... Ale cel nie jest nieprzyjazny, po
    > prostu zobaczyć, jak się takie coś zachowa. Poza tym, liczę bardziej na
    > jakąś małą deflafrację, niż detonację, czy eksplozję, cos w rodzaju
    > duszka, zrobionego na butelce po spirytusie, nie większej, niż
    > półlitrowej. Bardziej liczę na lekkie fuuufff, niż gromkie JEBB, czy
    > BUUM. Cel, nie ukrywam, mam uszczypliwy, ale bez zamiaru zaszkodzenia.
    > Bardziej mi chodzi o przekonanie kogoś, że "tu straszą duchy". Kondon z
    > zawartością w jakiejś studzience, więc nie widać, z boku ktoś z pilotem
> [...]

    Dobrze wybrałeś, mieszanina węglowodorów z powietrzem pali się
    stosunkowo wolno, to znaczy czoło płomienia rozchodzi się względnie
    powoli od punktu zapłonu. Dzięki temu łatwo jest spalać mieszankę
    węglowodorów z powietrzem w palniku, trzeba tylko zadbać, aby prędkość
    mieszanki w dyszy była większa od prędkości propagacji spalania. Bardzo
    rzadko zdarza się, ze płomień przeskoczy do komory mieszania, palnik
    huczy wtedy w charakterystyczny sposób. I trzeba go szybko wyłączyć...
    Inaczej jest na przykład z mieszanką wodoru z powietrzem, tu propagacja
    jest szybka i trudno zbudować bezpieczny palnik do wodoru.

    P.P.