eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyczy alternator bedzie dzialal w wodzie ?Re: czy alternator bedzie dzialal w wodzie ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!news.unit0.net!news2.euro.net!82.197.223.106.MISMATCH!feeder1.cambriumu
    senet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!n
    ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czy alternator bedzie dzialal w wodzie ?
    Date: Fri, 22 Jan 2010 17:03:10 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 18
    Message-ID: <hjcitb$42p$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hjcdvn$4r3$1@news.onet.pl> <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dlugi.drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264176875 4185 83.18.31.34 (22 Jan 2010 16:14:35
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jan 2010 16:14:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
    Thunderbird/3.0.1
    In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249237
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-01-22 16:38, kogutek pisze:
    >> czy alternator zanurzony w wodzie ma prawo dzialac, jesli tak to jak dlugo ?
    >> pytanie do fachowcow, teoretykom podziekuje.
    > Może. Trzeba zdjąć wentylator żeby oporów nie robił. Jak łożyska będą nierdzewne
    > i rozwiążesz problem ich smarowania to długo będzie poprawnie pracował. Bardziej
    > mu będzie szkodziło wyjmowanie z wody niż to ze będzie cały zanurzony. Ze
    > względu na lepsze chłodzenie będzie go można obciążyć z 10 razy bardziej niż na
    > powietrzu. Są silniczki do małych motorówek. Niczym nie są uszczelniane. Pracują
    > całkowicie zalane wodą.
    A co z komutatorem (w silniczkach) albo ślizgami do wzbudzenia (w
    alternatorze)? Zakładając że nie będzie to woda zdemineralizowana czysta
    i obojętna, to miedziany komutator i grafitowe szczotki mogą ucierpieć,
    zwłaszcza pod napięciem gdy zacznie zachodzić elektroliza dookoła nich.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: