    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Date: Wed, 17 Nov 2010 23:12:13 +0100
    Subject: Re: często przepalające sie halogeny
    Newsgroups: pl.misc.elektronika

    Plumpi wrote:

    > Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Nic to nie daje. Mam takie zamontowane i halogeny na 230V "padają jak
    > muchy"
    > :)

    ja mam kilka halogenow 230V z czujkami ruchu. zadnych bajerow dodatkowych.
    50W , kupilem w jakiejs promocji po 1 ziko sztuka. jeden wisi w przedpokoju,
    czas swiecenia ustawiony na ~10 sek. sporo ludzi sie kreci, dziennie
    kilkadziesiat wlaczen conajmniej. przepala sie srednio raz na rok, ale w
    sumie nie czesciej niz raz w roku.

    mozliwe ze 'kluczem' do dlugowiecznosci jest to ze kabelki do nich sa chyba
    najciensze jakie sie dalo ;) tak czy siak nie ma z nimi zadnych problemow.

    btw. gdzies czytalem ze halogeny potrafi dobic brak stabilnosci zasilania ,
    ew. wibracje - dlugo stygna (w tym elektrody) stad jesli w instalacji sa
    spadki napiecia, czesc drucika stygnie, a czesc nie, po ponownym pojawieniu
    sie napiecia udar pradowy (maja spora indukcyjnosc...) powoduje jego drganie
    i zrywanie sie w jeszcze goracych miejscach. podobny problem jest z
    wibracjami (np. przy silnikach, w srodowisku miejskim).
    niestety nie wiem ile w tym prawdy. z osobistych doswiadczen - raczej ciezko
    ubic halogena, chociaz kilka 'zalatwilem' przez to ze je potracilem w
    trakcie pracy.