  • 1. Data: 2009-07-10 07:09:10
    Temat: cyfrowa rewolucja - NEWS Onet
    Od: a...@p...pl

    http://wiadomosci.onet.pl/2006027,11,item.html

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-07-13 23:26:41
    Temat: Re: cyfrowa rewolucja - NEWS Onet
    Od: K <...@...c>

    a...@p...pl pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/2006027,11,item.html

    mnie sie podoba stwierdzenie "...Wszystkie te programy będą za darmo w
    całym kraju i będzie je można oglądać nawet podczas burzy, bo sygnał nie
    zaniknie w chmurach, tak jak w satelicie - podkreśla Witold Mazur,
    dyrektor departamentu techniki Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji..."

    widac ze witold wie co mowi, szczegolnie jak ktos w to uwierzy i mu
    piorun spali oprocz tv, jeszcze komputer, lodowke i instalacje
    elektryczna ;]

  • 3. Data: 2009-07-14 00:16:20
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 14 Jul 2009 01:26:41 +0200, K <...@...c> wrote:

> [...]
    >
    >widac ze witold wie co mowi, szczegolnie jak ktos w to uwierzy i mu
    >piorun spali oprocz tv, jeszcze komputer, lodowke i instalacje

    sa 2 aspekty tej sprawy:

    1. ma racje, bo z satelity przy ciezkich chmurach i opadach sygnalu
    niet. A z naziemnej tak.

    2. moja babcia, jak zbieralo sie na burze, to wyciagala wtyczki z
    gniazdek i kabel od anteny.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-07-14 06:18:04
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > sa 2 aspekty tej sprawy:
    >
    > 1. ma racje, bo z satelity przy ciezkich chmurach i opadach sygnalu
    > niet. A z naziemnej tak.

    pod warunkiem że jakiś nadawca nie znający się na technice nie pójdzie na
    niskie koszty pod wpływem
    swoich ekonomistów i nie zastosuje dosyłu satelitarnego... Są tacy nadawcy
    co jak im padnie uplink
    tracą sygnał naziemny w całym kraju nie wytykając palcami pewnego
    słoneczka... Prawdą jest że
    profesjonalny sygnał naziemny nie znika w ogóle - w Niemczech nie znikł
    nawet na moment mimo
    wymiany całych systemów antenowych. Czy u nas będzie równie profesjonalnie
    to się okaże.

    > 2. moja babcia, jak zbieralo sie na burze, to wyciagala wtyczki z
    > gniazdek i kabel od anteny.

    trzeba było babcię nauczyć że za parę groszy można mieć profesjonalną
    instalację odgromową.

    Jest jeszcze jeden aspekt odbioru sat - w okresie przesilen słonca sygnał
    zanika bo słońce zakłóca odbiór. Tego też
    nie ma w naziemnej, No i jak śnieg zasypie anteny to naziemna działa a
    satelitarną trzeba odśnieżać.

  • 5. Data: 2009-07-14 08:46:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    > 1. ma racje, bo z satelity przy ciezkich chmurach i opadach sygnalu
    > niet. A z naziemnej tak.

    Chyba że pada koło nadajnika, wtedy też niet.

  • 6. Data: 2009-07-14 08:47:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > trzeba było babcię nauczyć że za parę groszy można mieć profesjonalną
    > instalację odgromową.

    Na linii energetycznej/antenie?
    Jakieś szczegóły?

  • 7. Data: 2009-07-14 09:20:28
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > trzeba było babcię nauczyć że za parę groszy można mieć profesjonalną
    > instalację odgromową.

    Myslisz, że instalacja odgromowa zabezpieczy cię od uszkodzeń sprzętu
    spowodowanego uderzeniem pioruna??? Nic bardziej mylnego. Jak piorun
    walnie w słupa obok, to kilka tysiecy voltów i tak poleci po twoich
    gniazdkach. Instalacja odgromowa jedynie częściowo zabezpiecza, ale nie
    w 100%.

    Jingiel

  • 8. Data: 2009-07-14 10:01:06
    Od: a...@p...pl

    zabezpieczenia, zabezpieczeniami, ale jak pierdolnie piorun, to nie ma
    reguly, wiec lepiej wylaczac, wyciagac.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-07-14 16:28:17
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > Na linii energetycznej/antenie?
    > Jakieś szczegóły?

    Na maszcie antenowym. Zadna antena nadawcza czy RTV czy GSM by nie mogła
    funkcjonowac bez instalacji odgromowej a tak w czasie buirzy normalnie
    dzialaja

  • 10. Data: 2009-07-14 16:29:48
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > Chyba że pada koło nadajnika, wtedy też niet.

    jestes w bledzie, opady maja wplyw na czestotliwosci powyzej 10GHz gdzie
    jest transmisja satelitarne na kilkaset MHz gdzie jest telewizja naziemna
    nie maja wplywu prawie zadnego, no moze nawet zasieg sie poprawia jak gleba
    moknie..