  • 11. Data: 2009-07-14 17:01:26
    Temat: Re: cyfrowa rewolucja - NEWS Onet
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h3ibn5$d27$1@inews.gazeta.pl...

    > Na maszcie antenowym.

    A co to ma do energetyki?

  • 12. Data: 2009-07-14 17:02:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > jestes w bledzie, opady maja wplyw na czestotliwosci powyzej 10GHz gdzie
    > jest transmisja satelitarne na kilkaset MHz gdzie jest telewizja naziemna
    > nie maja wplywu prawie zadnego

    Tylko do nadajnika najpierw sygnał musi dotrzeć.
    Ja już nie raz widziałem braki w sygnale gdy w Śremie była burza, a w
    Poznaniu nie.

  • 13. Data: 2009-07-14 17:07:26
    Od: a...@p...pl

    >Tylko do nadajnika najpierw sygnał musi dotrzeć.
    >Ja już nie raz widziałem braki w sygnale gdy w Śremie była burza, a w
    >Poznaniu nie.

    no to zrobic dosyl w pasmie C, mniejsza czestotliwosc i mniejsze
    tlumienie i nawet puscic to FTA, aby hobbysci mogli to odbierac.

    --
    ThinkXtra

  • 14. Data: 2009-07-14 17:22:12
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > Tylko do nadajnika najpierw sygnał musi dotrzeć.
    > Ja już nie raz widziałem braki w sygnale gdy w Śremie była burza, a w
    > Poznaniu nie.

    do nadajnika powinien dotrzec swiatłowodem albo radiolinią. Problem polega
    na tym że niektórzy nadawcy dla oszczednosci
    dosyłają satelitarnie...

  • 15. Data: 2009-07-14 18:43:53
    Od: K <...@...c>

    Jingiel pisze:

    > Myslisz, że instalacja odgromowa zabezpieczy cię od uszkodzeń sprzętu
    > spowodowanego uderzeniem pioruna??? Nic bardziej mylnego. Jak piorun
    > walnie w słupa obok, to kilka tysiecy voltów i tak poleci po twoich
    > gniazdkach. Instalacja odgromowa jedynie częściowo zabezpiecza, ale nie
    > w 100%.

    a znam przypadek, gdy druty wyszly ze scian.

  • 16. Data: 2009-07-14 20:58:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > do nadajnika powinien dotrzec swiatłowodem albo radiolinią.

    Ale widać dociera też w inny sposób.
    Zresztą zobaczę jak problem się powtórzy, bo to przy okazji mogła być burza
    w Warszawie, więc wiadomo jak to z Polsatem....