  • Data: 2011-03-09 10:27:46
    Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz pisze:
    > Witam,

    > [...]
    >
    > Żaden na dach .....

    Odrobinkę sie czepnę ;-)

    V-Tec pytał o dach.

    Owszem, są może i dobre konstrukcje, ale przy ostrym
    > hamowaniu większość z nich może wyrwać mocowanie, za wyjątkiem tych
    > lepszych na relingi. O oporach, spalaniu, kołysaniu na wybojach i
    > bocznym wietrze nie wspominam. Masakra.

    Bagażników dachowych moja rodzina używa od jakiś 25 lat (hakowy mamy
    jakieś 10 lat). Pierwszy bagażnik dachowy był pospawany u ślusarza,
    wtedy bagażników rowerowych w polskich sklepach nie było. Jeździł z
    rowerami na Dużym Fiacie, PUGu 305, Espero, Focusie (na relingi). Co
    roku z bagażnikami dachowymi robiliśmy minimum 1500 km, mimo hamowań,
    wiatrów (nawet Sprinter czy Transit z kilkunastoma rowerami na dachu nie
    zauważał wiatru), wybojów nigdy żaden z rowerów nie spadł. Powiem
    więcej, nigdy nie słyszałem od znajomych aby komukolwiek wyrwał się
    bagażnik z rowerami. Jedynie bym sie mógł obawiać hamowania ze 170 do O
    Jak wspomnieli przedpiścy, spalanie się nie zwiększa (kiedyś myślałem
    inaczej) w porównaniu do bagażnika hakowego.

    Sądzę, że Twoje negatywne nastawienie do tych bagażników jest mocno
    przesadzone, szkoda że próbujesz V-Teca zniechęcić do jednego z dobrych
    rozwiązań.

    Bagażnik dachowy jest super rozwiązaniem gdy często wozi się rowery.
    Czeka na dachu, z łatwością mieścisz 4 rowery.

    > Od nastu lat używam bagażnika na hak - to dużo lepsze rozwiązanie, nawet
    > z tych tańszych (jest nie tylko Thule, są i nasi producenci). Owszem,
    > trzeba założyć hak, ale komfort jazdy z takim bagażnikiem jest
    > nieporównywalny. Nawet przy 200 kmh nie czuje się dodatkowych oporów, na
    > wybojach nie wyłamuje konstrukcji, spalanie praktycznie takie samo.

    Hakowy jest faktycznie wygodniejszy do wsadzania rowerów, ale hakowego
    raczej używaliśmy na Sonacie która rowery woziła okazjonalnie.
    Zakładaliśmy jedynie na wyjazd. Nie da się ukryć, że można sobie
    pozwolić na większe prędkości niż z bagażnikiem dachowym. Problem z
    dojściem do bagażnika, szczególnie w kombi.

    Generalnie dachowe i hakowe mają swoje wady i zalety. Głównym kryterium
    wyboru IMHO jest częstotliwość wyjazdów z rowerami i planowane prędkości
    przelotowe.

    Poczepiawszy się delikatnie pozdrawiam Cię, nie miej mi za złe :-)

    Seco