  • Data: 2011-03-09 10:13:16
    Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 08 Mar 2011 23:15:12 +0100, Uncle Pete

    >Mam dwa jakieś krajowe najtańsze z Allegro, wyglądają okropnie, ale
    >swoją funkcję spełniają. Tyle, że musiałem dać jeszcze jeden pasek na
    >przednie koło roweru, bo na dużych prędkościach zaczynało wibrować. I
    >trochę długo trwa zakładanie (zacisk na gwint i dwa paski), zakładanie
    >uchwytów na belki też trochę trwa . Nie wiem, czym się różnią te
    >markowe, nie używałem.

    ja do 306-tki dokupiłem pop prostu dodatkową parę belek 20x30mm (30
    zł) i nie muszę przekładać czterech rynienek (też ok. 30 czy 50 zł za
    sztukę, stalowe - coś takiego, jak to
    http://allegro.pl/promocja-uchwyt-rowerowy-polecam-w
    roclaw-i1498630093.html).

    IMHO wygląd nie jest okropny - po prostu czarne, proste rynienki na
    czarnych belkach.

    Montaż uchwytów do belek jest upierdliwy (nakrętki z hamującym
    plastikiem) - bardzo pomocna jest "grzechotka" z nakładką nasadową z
    długą dziurą, bo przekładanie klucza to mordęga.

    Wkładanie rowerów - jak do każdej rynienki - trzeba dźwignąć żelazo na
    dach; dokręcenie śruby uchwytu ramy to moment (nie widzę wielkiej
    przewagi zacisku nad śrubą). Co najwyżej można pomyśleć o zamianie
    pasków z klamerkami na takie zatrzaskujące się
    (http://allegro.pl/pasek-tasma-opaska-mocujaca-kolo-
    i-uchwyt-rower-i1490487473.html),
    ale nawet te klamerki to nie jest jakiś wielki problem.

    Jedyne, czego mi brak (trzeba dokupić) w tych tanich uchwytach, to
    zamki (po prostu spinałem rowery zapięciami jeden do drugiego, a i
    same rowery też nie wypasione, np. mój
    http://cokupic.pl/i/c_big319921.jpg :-) )

    Jeśli masz zamiar szybko jeździć, to być może coś takiego lepsze:
    http://allegro.pl/mont-blanc-barracuda-idealny-uchwy
    t-rowerowy-i1481558614.html
    --
    pozdrawiam,