  • 1. Data: 2014-11-03 11:29:09
    Temat: cos do sterowania radiowym pilotem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Szukam rozwiązania do zdalnego sterowania światłem w domu. To znaczy
    bardzo zdalnego, bo jakieś 50m to już mam ;)

    Do rzeczy: światła mam sterowane radiowymi pilotami takimi jak od
    zdalnie sterowanych gniazdek.

    Chciałbym móc sterować nimi przez internet.

    Myślałem albo o jakimś Arduino lub czymś podobnym z "tarczą" z np.
    przekaźnikami załączającymi przyciski na chama dolutowanego takiego
    pilota, ale może jest jakiś prostszy/tańszy gotowiec podłączany do PeCeta?

    Alternatywa - może jest jakaś "tarcza" do Arduino bezpośrednio
    potrafiąca wysyłać odpowiednie sygnały radiowe?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 2. Data: 2014-11-04 17:34:02
    Temat: Re: cos do sterowania radiowym pilotem
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    http://tinycontrol.eu/

  • 3. Data: 2014-11-05 01:58:38
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 11:29:10 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    >
    > Alternatywa - może jest jakaś "tarcza" do Arduino bezpośrednio
    > potrafiąca wysyłać odpowiednie sygnały radiowe?

    Lawa do kurwy nędzy nie psuj fajnego tematu na innej grupie. Delikatniej, rozsyp
    przynętę niech inne ptaszki się zlecą. Żeby była zabawa to tam trzeba bułkę przez
    bibułkę. Napisałeś tak że gość się pogniewa i się będę nudził.

  • 4. Data: 2014-11-26 18:21:29
    Od: h...@m...uni.wroc.pl

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 05:29:10 UTC-5 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    >
    > Alternatywa - może jest jakaś "tarcza" do Arduino bezpośrednio
    > potrafiąca wysyłać odpowiednie sygnały radiowe?

    Standartowe gniazdka są sterowane na 433 MHz. Sygnał można
    wysyłać i odbierać tanimi chińskimi modułami z e-Bay
    (ostatnio widziałem je poniżej $1). W MagPi nr 8
    artykuł na stronie 8 opisuje jak się można do tego
    zabrać z Raspberry Pi. Jest też programik do Arduino.

    Innymi słowy, jak masz moduł radiowy i Arduino czy
    Raspberry Pi to reszta to oprogramowanie.