  • Data: 2009-04-10 18:41:26
    Temat: Re: co to za element?
    Od: "Janusz U." <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "n" <...@o...rs> napisał w wiadomości
    news:grnvf0$32s$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "Janusz U." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bez tego działa?

    Dopoki sie nie upewnie co to za element nie zamierzam sprawdzac. Ale prawie
    na bank to zabezpieczenie jakies.

    >Może tantal albo transil?

    tantal - raczej odpada, nigdy nie widzialem w takiej obudowie, raczej cos
    diodopodobnego. Raczej transil, tylko nie za bardzo wiem jaka to dioda.
    Element ten jest umieszczony za bezpiecznikiem, dlawica 100nF i dioda
    zabezpieczajaca polaryzacje. Masa natomiast dochodzi bezposrednio.
    Dzieki i czekam na dalsze sugestie, gdzie jeszcze szukac.

    pozdr.
    Janusz