  • 11. Data: 2010-12-13 07:02:46
    Temat: Re: co 4-7 pajac ma halogeny ??
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Kris

    > co to za moda by jezdzic na holegnach zima ? nawet gdy sypie snieg
    > widocznosc nie spadza ponize 50m

    Niestety nie ma jasnych kryteriów mówiących o tym, kiedy można używać
    przednich świateł przeciwmgłowych, a bardzo szkoda.

    > malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej
    > oslepia mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

    Wieśniacki lans, moda wywożąca się z czasów, gdy poldon miał "halogeny",
    a malczan nie miał.

    --
    ignorance is bliss

  • 12. Data: 2010-12-13 07:03:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Kris

> [...]

    > malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej
    > oslepia mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

    Wieśniacki lans, moda wywodząca się z czasów, gdy poldon miał "halogeny",
    a malczan nie miał.

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2010-12-13 08:11:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Gru, 00:30, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:
    > Dok adnie tak.
    > I nie wiem jakim trzeba by durniem aby twierdzi , e wiatla przeciwmg owe (po wie
    niacku zwane halogenami) o lepiaj .

    Bo swieca po asfalcie i odbite swiatlo razi 2x bardziej.
    Jakim trzeba byc glabem zeby nie rozumiec ze 2x wiecej swiatla oslepia
    2x bardziej?
    Lubisz jak ci sie przywala dlugimi po oczach?

  • 14. Data: 2010-12-13 10:11:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał
    > Ech... z rozrzewnieniem wspominam C15 - miała takie fajne
    > lekarstwo na oślepiających :) - dodatkowe halogenki nad kabiną...
    > Wystarczyło mrugnąć...

    Fabryczne ?

    Czy to dozwolone w przepisach ?
    Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich
    spryskiwaczy sie czepiaja ..

    J.

  • 15. Data: 2010-12-13 10:14:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Czy to dozwolone w przepisach ?
    > Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich spryskiwaczy
    > sie czepiaja ..

    Nie chce mi się szukać, ale przepisy coś mówią o max wysokości, na której
    mogą znajdować się światła...
    WOJO

  • 16. Data: 2010-12-13 10:25:51
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Kris* w wiadomości news:ie3ihh$73k$1@mx1.internetia.pl napisał(a):
> [...]
    > malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej oslepia
    > mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

    Jak dla mnie to jesteś po prostu nieuprzejmy za kółkiem, jak widzisz auto
    óswietlone jak choinka gdy nie ma takiej potrzeby nie możesz użyć długich
    lub tylnego przecimgłowego by pomóc temu kierowcy? Niektóre auta mają ten
    sam reflektor do długich i przecimgielnych, a dźwignia jakby bliżej
    kierownicy i szybciej się pomoże kierowcy jadącego z przeciwka, same zalety
    :)

    Pozdr

    PS. przednie przeciwmgielne i kryterium 50m nie ma żadnego związku

  • 17. Data: 2010-12-13 10:33:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Gru, 07:02, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Niestety nie ma jasnych kryteriów mówiących o tym, kiedy można używać
    > przednich świateł przeciwmgłowych, a bardzo szkoda.

    przeciez sa... (a czy sensowne, to juz inna sprawa)

    Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną
    ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości
    powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi
    przyczynami, a ponadto:
    1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
    a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te
    światła jednocześnie,

    Art. 51. 5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami
    drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł
    przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej
    przejrzystości powietrza.

    czyli podczas opadow (w tym sniegu) mozna legalnie uzywac

    WS

    PS. Wczoraj wieczorem wracalem z Zywca i praktycznie wszyscy mieli
    wlaczone (ja tez) - sypalo tak, ze na dlugich nie dalo sie jechac (jak
    przy klasycznej mgle), a przeciwmgielne oswietlaly ladnie pobocze -
    wszystko bylo zasypane sniegiem i trzeba bylo sie wpatrywac ile go
    jest ;), zeby nie zakopac sie na poboczu... Jak juz warunki poprawily
    sie na tyle, ze trojke mozna bylo wrzucic, to wylaczylem, bo juz nic
    nie dawaly ...

  • 18. Data: 2010-12-13 10:54:05
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *WS* w wiadomości
    bb.googlegroups.com
    napisał(a):
> [...]
    > przejrzystości powietrza.
    > czyli podczas opadow (w tym sniegu) mozna legalnie uzywac

    Strasznie płynna definicja, nieraz nie ma potrzeby używania wycieraczek, a
    opad występuje. Zasadność używania przecimgielnych już nie.

> [...]
    > jest ;), zeby nie zakopac sie na poboczu... Jak juz warunki poprawily
    > sie na tyle, ze trojke mozna bylo wrzucic, to wylaczylem, bo juz nic

    Ty wyłączyłeś, a wcześniej jechałeś w czasie solidnych opadów, droga
    kręta... To teraz sobie wyobraź obrazek z miasta nad morzem gdzie od dawna
    nie pada, a na w miare ładnie utrzymanych mokrych ulicach co chwile jedzie
    zapominalski. "to" fajnie określił z czego to wynika, dodatkowe reflektory
    to był luksus, tak u nasz jak i na zachodzie - widać wiele aut posiada tylko
    takie luksusowe wyposażenie :/

    Pozdr

  • 19. Data: 2010-12-13 11:26:37
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    WOJO wrote:

    > Nie chce mi się szukać, ale przepisy coś mówią o max wysokości, na której
    > mogą znajdować się światła...

    Tylne pozycyjne...

    pzdr
    \SK

  • 20. Data: 2010-12-13 12:06:54
    Od: amos <g...@g...com>

    On 12 Gru, 23:26, "Kris" <n...@w...pl> wrote:
    > co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
    > nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

    To moze napisz, kiedy Twoim zdaniem mozna i powinno sie uzywac
    przednich swiatel przeciwmglowych?

    --
    amos