    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: co 4-7 pajac ma halogeny ??
    Date: Mon, 13 Dec 2010 01:33:00 -0800 (PST)

    On 13 Gru, 07:02, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Niestety nie ma jasnych kryteriów mówiących o tym, kiedy można używać
    > przednich świateł przeciwmgłowych, a bardzo szkoda.

    przeciez sa... (a czy sensowne, to juz inna sprawa)

    Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną
    ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości
    powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi
    przyczynami, a ponadto:
    1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
    a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te
    światła jednocześnie,

    Art. 51. 5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami
    drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł
    przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej
    przejrzystości powietrza.

    czyli podczas opadow (w tym sniegu) mozna legalnie uzywac

    WS

    PS. Wczoraj wieczorem wracalem z Zywca i praktycznie wszyscy mieli
    wlaczone (ja tez) - sypalo tak, ze na dlugich nie dalo sie jechac (jak
    przy klasycznej mgle), a przeciwmgielne oswietlaly ladnie pobocze -
    wszystko bylo zasypane sniegiem i trzeba bylo sie wpatrywac ile go
    jest ;), zeby nie zakopac sie na poboczu... Jak juz warunki poprawily
    sie na tyle, ze trojke mozna bylo wrzucic, to wylaczylem, bo juz nic
    nie dawaly ...