  • Data: 2013-06-28 20:40:51
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 08:33:00 UTC+2 użytkownik firr napisał:

    > trzeba by potestowac bresenhama dla odcinków
    >
    > vs zwykly sposób rysowania na fixedpointach
    >
    > (ciekawilo mnie zawsze czy fix nie sa przypadkiem
    >
    > szybsze)

    kiedys wlasnie przyszlo mi do glowy ze
    trywialna wersja na fixpointach moglabybyc
    szybsza (samemu mi to wpadlo do glowy bo nie
    widzialem nigdy by ktos tak robil)
    bo bressenham ma rozgalezienia,a fixy nie mają
    i sa do tego latwiejsze do napisania i ja np
    uzywalem w frameworku wlasnie z lenistwa fixpointow

    bressenham:

    for(int i=0;i<deltaY;i++)
    {

    SetPixelInDibInt(x,y,color);

    temp-=deltaX;
    y+=dy;
    if(temp<=0) x+=dx, temp +=deltaY;

    }

    fixy:

    for(int i=0; i<ile; i++)
    {
    x += dx ;
    y += dy ;

    int yc = (y>>16);
    int xc = (x>>16);

    SetPixelInDibInt(xc,yc,color);
    }

    u mnie na slabym kompie nakreslenie

    if(f_pressed)
    {

    for(int k=0; k<2*5; k++)
    for(int i=0; i<500; i++)
    DrawLineBressenhamUnsafe(250,0,i,400,i<<8);
    }
    else
    {
    for(int k=0; k<2*5; k++)
    for(int i=0; i<500; i++)
    DrawLineScreenFixpointUnsafe(250,0,i,400,i<<8);
    }

    5tys lini zajmuje 30 ms fixpointem jest sladowo
    szybsze (gdzies tak 29.5 zamiast 30 ms)