  • Data: 2013-06-29 13:46:47
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W celu optymalizacji rysowania w Javie chce rysowac krotkie odcinki.
    >
    > Nie musze przechowywac w pamieci kazdego punktu.
    >
    > Nie jestem jednak pewien czy inicjowanie duzych tablic ktore przechowuja punkty
    odcinkow jest dobrym rozwiazaniem bo wtedy obciaza to pamiec.

    Szybkie i niezawodne okienkowanie okregu juz mam, lacznie z szybkim odrzucaniem i
    akceptowaniem calosci.
    Odnosnie midpointa to zrobie to na podstawie orginalu z modyfikacjami dla wlasnych
    potrzeb.
    Dla kazdego zakceptowanego fragmentu z 1/8 okregu bedzie cos takiego

    midoint1(xc, yc, r, x1, y1, x2, y2)

    x1, y1, y2, y2 sa to relatywne odleglosci do srodka.

    Bede musial jednak zaimplementowac 8 funkcji dla midpointa aby efektywnie wykorzystac
    funkcje renderujace drawLines lub drawPollyLine

    public void drawLines (float[] pts, Paint paint)
    public void drawLines (float[] pts, int offset, int count, Paint paint)
    public abstract void drawPolyline(int[] xPoints,
    int[] yPoints,
    int nPoints)

    bo punkty musza tu juz byc przeliczone jako absolutne wiec lepiej jest zrobic 8
    oddzielnych procedur.

    Ze wzgledu na to ze wielkosc tablicy rosla by wraz z wielkoscia okna czy
    rozdzielczosci to moge zadeklarowac jej stala wielkosc, powiedzmy na 25 odcinkow
    i w razie kotrzeby kilkukrotnie wywolywac funkcje drawLines.
    Pozniej wielkosc tablicy i "dlugosc" odcinkow mozna bedzie dobrac tak aby dzialalo
    dokladnie i szybko.