  • Data: 2013-07-13 21:01:52
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > naprawde ladny kawalek kodu w asmie, mz kolega moglby
    >
    > zamiast pisac na bloga wrzucic pare takich postów o asmie na grupe (co mogloby
    miec dobre efekty)

    Ponadto ten arkykul jest kiepski jak wiele sieci to jakis gotowiec na studia na
    przedmiot grafika labolatoria dla opornych a nie podejscie teoretyczne lub
    inzynierskie do problemu.

    https://www.cs.drexel.edu/~david/Classes/CS430/Lectu
    res/L-06_Circles.pdf

    Ten artykul omawia dobrze midpointa ale nie ma tam optymalizacji ani kodu oraz
    brak omowiania zagadnien odnosnie okienkowania. Mimo to artykul jest dobry jesli
    chodzi o circle midpoint i elipse chyba tez (nie bylo mi potrzebne).

    Jesli chodzi o optymalizacje to tu jest omowione dlaczego:
    http://www.docstoc.com/docs/127023501/Circle-Midpoin
    t-Algorithm
    jest tam drobny blad w kodzie ale to nie problem.

    Niestety odnosnie okienkowania okregow o duzym promieniu (+ midpoint) nie znalazlem
    nic konkretnego w sieci, przegladnalem kilka ksiazek, zastanowilem sie jakie
    podejscie zastosowac i na tej podstawie opracowalem wlasny kod ktory dobrze dziala
    dla moich potrzeb i jestem zadowolony.

    Znalazlem jedna ksiazke w sieci (chyba Computer Graphics, Foley ) cos ktora mowila ze
    okrag okienkuje sie przez
    1 okreslenie czesci wspolnej okna i kwadratu opisujacego okrag
    to pozwala na prosta akceptacje lub odrzucenie
    2 jesli nie ma prostej aktceptacji lub odrzucenia wtedy kazda cwiartke z osobna
    opisuje sie kwadratem i robi sie pdobny test odrzucenia akceptacji z oknem.

    Ponadto gdy prosta akceptacja/odzucene juz nie wystarcza wtedy dana cwiartke
    spradzamy w taki sposob aby okreslic "dziedzine" jaka jest widoczna w oknie.
    Zawsze to bedzie 1 przedzial niezaleznie czy beda 1 czy 2 oktety.
    Pozniej majac juz przedzialy min max w x i y latwo okreslic jaki to oktet jest w
    punkcie min a jaki w punkcie max porownujac x z y. x i y to odleglosc od srodka
    okregu.