  • 31. Data: 2011-09-30 20:35:29
    Temat: Re: cienki drucik do poprawek na PCB
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Standardowa emalia na drutach nawojowych wytrzymuje temperaturę

    > lutowania i jej usunięcie wymaga skrobania. Trudno więc użyć taki

    > przewód do połączeń na PCB.

    standardowa emalia wkladana do sredniej klasy tygla schodzi po 2 sek ,
    widzialem i sie dziwilem :) wiadomo ze jak ktos lutuje sposobem najpierw
    kalafonia na grot a pozniej cyna to efekty sa do prewidzenia

    zastosowanie prof. to tygiel ale dla kilku przewodow to cyna do kapsla ,
    podgrzane grotem a przed wsadzeniem przewodu do cynowania zgarnac utleniona
    cyne z powierzchni ot cala tajemnica , wystarczy 240-260 stopni

    ostatecznie mozna ustawic lutownice na 250 stopni na grot dac spora kulke cyny i
    w to wcisnac przewod tylko topnik nie moze wyparowac , trzeba to robic szybko bo
    choc troche utleniona cyna psuje wszystko

    na transformatorach to sa zwykle przewody w emalii i nie trzeba zadnej magii ,
    maja dobre tygle , przewod wkladaja zaraz za zgarniaczem utlenionej cyny

  • 32. Data: 2011-09-30 21:18:30
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Jak się nazywa taki cienki drut w emalii, którym można wykonywać poprawki
    > na PCB ?

    Kiedyś na eksport robili drut w emalii, która w temperaturze lutowania
    stawała się topnikiem, a na kraj emalię trzeba było skrobać, albo używać
    agresywnego topnika, albo wyższej temperatury. Z takiego oznaczenia "DN2E
    200 0,15" wynika, że lutuje się go przy 200 stopniach i ma średnicę 0,15,
    dla pewności można dostawcę zapytać o własności materiału.

  • 33. Data: 2011-09-30 21:47:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wt,

    Friday, September 30, 2011, 11:18:30 PM, you wrote:

> [...]
    > 200 0,15" wynika, że lutuje się go przy 200 stopniach i ma średnicę 0,15,
    > dla pewności można dostawcę zapytać o własności materiału.

    Z oznaczenia DN2E 200 0.15 można wywnioskować, że ten drut jest w
    podwójnej emalii, ma klasę temperaturową 200 stopni i NIE jest drutem
    lutowalnym - trzeba skrobać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2011-10-01 13:12:04
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "TomT" <tom@wywal_to.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Jeep marki Landrover.
    > Kynar, jak sama nazwa mówi ma izolację z Kynaru, czyli tworzywa PVDF.
    > Podobny do teflonu (PTFE) ale się topi w znacznie niższych temperaturach.

    ojtam ojtam
    http://www.tme.eu/html/PL/przewody-montazowe-typu-ky
    nar-200c/ramka_1279_PL_pelny.html

    ;)

    --
    Irokez

  • 35. Data: 2011-10-01 13:36:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irokez,

    Saturday, October 1, 2011, 3:12:04 PM, you wrote:

    > ojtam ojtam
    > http://www.tme.eu/html/PL/przewody-montazowe-typu-ky
    nar-200c/ramka_1279_PL_pelny.html

    Ojtam, ojtam - ser typu Camembert to Camembert?

    > ;)

    :P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2011-10-01 14:08:18
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Irokez wrote:

    > Użytkownik "TomT" <tom@wywal_to.pl> napisał w wiadomości
    >
    > ojtam ojtam
    > http://www.tme.eu/html/PL/przewody-montazowe-typu-
    kynar-200c/ramka_1279_PL_pelny.html

    Ojtam, ojtam. Jak się prawnicy za tme(r) zabiorą, to będzie chryja.
    Dwukrotne błędne użycie zastrzeżonego znaku towarowego. Może kosztować duże
    pieniądze.

    Waldek

  • 37. Data: 2011-10-01 15:44:37
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Ja tam nie wiem, co próbowałeś, ale sam wielokrotnie "odizolowywałem" na
    > aspirynę - bardzo dobrze działa. Tyle, że na ile ważny jest ów kwas - nie
    > wiem. Być może sama masa użyta do tej tabletki jest ważna.
    > Trzeba przeciągnąć drut między grotem a tabletką. Podobno na polopirynie
    > też działa, ale jak już musiałem się tym zajmować to aspiryna była
    > dostępna.

    metoda na aspirynę znakomita :-) tylko nie wąchać...
    podobnie można odizolować (bez skrobania) drut przeciągając go pomiędzy
    pobielonym grotem a płytką winidurową - przed rozpoczęciem odizolowywania
    przytykam grot lutownicy aby lekko uplastycznić winidur i w tym miejscu
    potem układam końcówke drutu do pobielenia... też nie pochylac sie nad
    winidurkiem i nie wdychać oparów...

    --
    serdeczności! zbisa
    lubię: http://wroclaw.fotopolska.eu - Wrocław na fotografii

  • 38. Data: 2011-10-01 16:34:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2011 17:44:37 +0200, zbisa napisał(a):
> [...]

    Tak patrze ... hm, nie podaja co jeszcze jest w tabletce. Skrobia czasem.

    W innych "massa tabulettae" to stearynian magnezu, ale tu chyba nie.

> [...]
    > przytykam grot lutownicy aby lekko uplastycznić winidur i w tym miejscu
    > potem układam końcówke drutu do pobielenia... też nie pochylac sie nad

    Winidur wydziela HCl - kwas solny (no, bezwodnik). Ale to IMO wymaga
    mocniejszego podgrzania ... no i az tak bardzo agresywne nie jest.
    Moze masz drut lutowalny ?

    Ktos tu chyba nawet radzil tygielek ze stopionym NaOH.

    J.

  • 39. Data: 2011-10-01 17:14:50
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

    > Tak patrze ... hm, nie podaja co jeszcze jest w tabletce. Skrobia czasem.

    Przecież już wczoraj napisałem, że jest skrobia. Odpisałem z opakowania
    aspiryny :-).

    Waldek

  • 40. Data: 2011-10-01 17:29:29
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11-10-01 18:34, J.F. pisze:

    > Tak patrze ... hm, nie podaja co jeszcze jest w tabletce. Skrobia czasem.
    >
    > W innych "massa tabulettae" to stearynian magnezu, ale tu chyba nie.

    W tym przypadku wypełniaczami są skrobia kukurydziana oraz
    (hydroksy)krzemian magnezu (popularnie: talk).

    Pozdrawiam farmaceutycznie,
    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate