  • 41. Data: 2011-10-02 01:04:23
    Temat: Re: cienki drucik do poprawek na PCB
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    news:1oj58d7rojc4r.jjoh4j4erkkl.dlg@40tude.net...

    > Winidur wydziela HCl - kwas solny (no, bezwodnik). Ale to IMO wymaga
    > mocniejszego podgrzania ... no i az tak bardzo agresywne nie jest.
    > Moze masz drut lutowalny ?

    nie, nie mam drutu lutowalnego - metoda z płytką winidurową w roli
    czyszczarki emalii stosowana była juz w czasach kiedy brało się taki drut
    jaki był dostępny, a o drutach lutowalnych to może w zagranicznej prasie się
    czytywało... a smród był rzeczywiście taki kwasem zalatujący...

    --
    serdeczności! zbisa
    lubię: http://wroclaw.fotopolska.eu - Wrocław na fotografii

  • 42. Data: 2011-10-05 19:41:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > Pewnie chodzi Ci o kynar używany dawniej głównie do montażu owijanego.
    > Grubość przewodu mniej więcej się zgadza. Przy czym tam izolacja jest
    > teflonowa.

    Nie jest teflonowa. http://www.kynar.com i jasnym się staje że to nazwa
    tworzywa izolacyjnego... Zdecydowanie różnego od PTFE (Teflon(R) to
    zastrzeżona nazwa handlowa firmy DuPoint).

    --
    Darek

  • 43. Data: 2011-10-05 19:43:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:

    > Emalia na "zwykłym" drucie topi się koło 400*C.

    Można jej pomóc polopiryną...

    --
    Darek

  • 44. Data: 2011-10-05 19:46:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Ja tam nie wiem, co próbowałeś, ale sam wielokrotnie "odizolowywałem" na
    > aspirynę - bardzo dobrze działa. Tyle, że na ile ważny jest ów kwas -
    > nie wiem. Być może sama masa użyta do tej tabletki jest ważna.
    > Trzeba przeciągnąć drut między grotem a tabletką. Podobno na polopirynie
    > też działa, ale jak już musiałem się tym zajmować to aspiryna była
    > dostępna.

    Na Aspirin(R) firmy Bayer nie próbuj - ma masę tabletkową dobraną tak
    żeby żrące właściwości kwasu acetylosalicylowego zniwelować. Stara
    polska Polopiryna to jest to!

    --
    Darek

  • 45. Data: 2011-10-05 19:49:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > Nie całkiem. Jest jeszcze skrobia.

    W aspirynie (Aspirin (R))? Cała masa składników, skrobia taka, inna,
    kreda mielona, kreda szlamowana, talki i chgw co jeszcze - słodka
    tajemnica firmy Bayer. Kwas acetylosalicylowy wypalający dziury w
    żołądku to każdy głupi potrafi zrobić, sztuką jest takie jego opakowanie
    w masę tabletkową żeby dziur nie wypalał...

    --
    Darek

  • 46. Data: 2011-10-05 19:52:50
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Winidur wydziela HCl - kwas solny (no, bezwodnik). Ale to IMO wymaga
    > mocniejszego podgrzania ... no i az tak bardzo agresywne nie jest.
    > Moze masz drut lutowalny ?

    Nie, nie bezwodnik - chlorowodór nie ulega uwodnieniu a jedynie
    dysocjacji w obecności wody. Tak więc HCL jest zarówno chlorowodorem (na
    sucho) jak i kwasem chlorowodorowym (pospolicie - solnym).

    A to że winidur wydziela kwas solny to naprawdę najmniejsze zmartwienie
    - on wydziela również fosgen...

    --
    Darek

  • 47. Data: 2011-10-05 20:19:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]
    > żołądku to każdy głupi potrafi zrobić, sztuką jest takie jego opakowanie
    > w masę tabletkową żeby dziur nie wypalał...

    Mam akurat Aspirin (R) z USA. Tam jest active ingredient Aspirin (ciekawe),
    a inactive ingredient starch. Ale są też z innymi składnikami. Też coated
    aspirin.

    Waldek

  • 48. Data: 2011-10-05 20:38:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Można jej pomóc polopiryną...

    Pomaga na tak wysoką gorączkę?

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2011-10-05 20:39:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Mam akurat Aspirin (R) z USA. Tam jest active ingredient Aspirin (ciekawe),

    Ciekawe, a nie dość tego, rekurencyjne. Albo fraktalne nawet.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2011-10-06 06:02:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Na Aspirin(R) firmy Bayer nie próbuj - ma masę tabletkową dobraną tak
    > żeby żrące właściwości kwasu acetylosalicylowego zniwelować. Stara
    > polska Polopiryna to jest to!

    Dzięki za info. Szczerze mówiąc to nawet nie pamiętam, co to dokładnie
    było (niekoniecznie Bayera, ale Aspirin to na opakowaniu było napisane).
    Chyba będę musiał znów czegoś takiego użyć - w słuchawkach coraz
    częściej kabel składa się właśnie z cienkich drucików w emalii. Kabel
    jest OK, ale jak już się zdarzy zepsuć, to samo odizolowanie tego jest
    już męczące, nie wspominając o dobrym dołączeniu do jacka.
    A jak jeszcze do tego jest w to wszystko zamieszany kewlar, to już w
    ogóle chce się po prostu kupić nowe (tylko znajdź takie, co sobie córka
    wymyśliła).

    Pozdrawiam

    DD