    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: cienki drucik do poprawek na PCB
    Date: Sat, 1 Oct 2011 18:34:30 +0200

    Dnia Sat, 1 Oct 2011 17:44:37 +0200, zbisa napisał(a):
> [...]

    Tak patrze ... hm, nie podaja co jeszcze jest w tabletce. Skrobia czasem.

    W innych "massa tabulettae" to stearynian magnezu, ale tu chyba nie.

    > metoda na aspirynę znakomita :-) tylko nie wąchać...
    > podobnie można odizolować (bez skrobania) drut przeciągając go pomiędzy
    > pobielonym grotem a płytką winidurową - przed rozpoczęciem odizolowywania
    > przytykam grot lutownicy aby lekko uplastycznić winidur i w tym miejscu
    > potem układam końcówke drutu do pobielenia... też nie pochylac sie nad
    > winidurkiem i nie wdychać oparów...

    Winidur wydziela HCl - kwas solny (no, bezwodnik). Ale to IMO wymaga
    mocniejszego podgrzania ... no i az tak bardzo agresywne nie jest.
    Moze masz drut lutowalny ?

    Ktos tu chyba nawet radzil tygielek ze stopionym NaOH.

    J.